پنجشنبه ۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
حسن‌زاده: کودکان «آقای کثافت» را بخوانند

فرهاد حسن‌زاده، نویسنده و منتقد ادبیات کودک و نوجوان، برای مطالعه آخر هفته کتاب «آقای کثافت» را به کودکان پیشنهاد داد.

فرهاد حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) برای مطالعه آخر هفته کتاب «آقای کثافت» را به کودکان پیشنهاد داد و گفت: این کتاب را محمدرفیع ضیایی نوشته و لاله ضیایی آن را تصویرسازی کرده است.  
 
نامزد نهایی جایزه هانس کریستین اندرسون درباره کتاب توضیح داد: «آقای کثافت»، کاری متفاوت مبتنی بر شخصیت آقای کثافت در مقابل برادرش آقای نظافت است و یک فانتزی رقیق شده است.
 
به گفته حسن‌زاده، در کتاب «آقای کثافت» آدم‌ها به راحتی با حیوانات و اشیا مثل آدم برفی صحبت می‌کنند بدون اینکه احساس کنند در منطق داستانی نمی‌گنجد.
 
خالق «هستی» گفت: این داستان اوج و فرود زیادی ندارد اما با طنزی که دارد، مخاطب با نکته‌های طنزآمیز در خلال داستان آشنا می‌شود و به یک کشف می‌رسد که در نوع خودش جالب است.

«آقای کثافت» را موسسه کتاب چرخ و فلک در سی‌ویکمین نمایشگاه کتاب تهران برای بار نخست عرضه کرد.
 
 

فرهاد حسن‌زاده، از اعضای هیئت مؤسس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان متولد فروردین ماه ۱۳۴۱ در آبادان است. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۶۸ آغاز کرده  و در كنار همكاری با مطبوعات كودك و نوجوان (سروش نوجوان، سروش كودك، آفتابگردان، كيهان بچه‌ها و...) به شكلی جدی وارد عرصه ادبيات كودك و نوجوان شده است. وی تا کنون بیش از٥٠ عنوان کتاب در زمینه‌های گوناگونی چون رمان، افسانه، داستان کوتاه، داستان بلند، فانتزی، طنز و زندگی نامه به بازار نشر ارائه داده که بیشتر این آثار در حوزه کودک و نوجوان بوده است. همچنین مسئولیت بخش ادبی تحریریه نشریه «دوچرخه» (ضمیمه روزنامه همشهری ویژه نوجوانان) را بر عهده دارد.
 
از جمله آثار وی می‌توان به ماشو در مه (رمان نوجوان)، روزنامه سقفی همشاگردی (مجموعه طنز برای نوجوانان)، عشق و آینه (مجموعه داستان)، همان لنگه کفش بنفش (داستان کودک)، بندرختی که برای خودش دل داشت (داستانک)، لبخندهای کشمشی یک خانواده‌ی خوشبخت (مجموعه داستان)، خنده به شرط قلقلک (شعر طنز برای نوجوانان) اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها