دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳
جانمایی 2 نقطه کاشان برای ایجاد گذر فرهنگی

حسین معافی ضمن تشریح نتایج جلسه هماهنگی برنامه‌های پایتخت کتاب ایران، از برگزاری سه رویداد ملی در کاشان خبر داد.

حسین معافی؛ سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره نتایج جلسه هماهنگی برنامه‌های پایتخت کتاب ایران بیان کرد: در این جلسه که با حضور، محسن جوادی؛ معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همایون‌امیر‌زاده؛ مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی‌اصغر سیدآبادی؛ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور برنامه‌‌ریزی و سعید ابریشمی‌راد؛ شهردار کاشان برگزار شد، اجرای برنامه‌های پایتخت کتاب ایران مورد بررسی قرار گرفت.
 
به گفته وی در این نشست، جوادی بر ظرفیت‌های کتاب‌محور کاشان تاکید کرد و جایگاه این شهر در حوزه نشر را قابل توجه دانست. شاخص نشر کاشان از 14 استان کشور بالا‌تر است و یکی از ‌مهم‌ترین مباحث طرح شده در این جلسه همکاری بخش خصوصی در اجرای برنامه‌های کتاب‌محور در کاشان بود.
 
معافی با اشاره به اهمیت انتشار اخبار فعالیت‌های پایتخت کتاب ایران افزود: یکی از دغدغه‌های مسئولان طرح‌های پایتخت کتاب ایران که در این جلسه طرح شد، تقویت جریان اطلاع‌رسانی فعالیت‌‌های متولیان فرهنگی کاشان بود.
 
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان درباره برگزاری سه رویداد فرهنگی در چهارمین پایتخت کتاب ایران بیان کرد: سید‌آبادی در این جلسه به تشریح برگزاری سه رویداد ملی شامل همایش مالکیت ادبی در شهریور‌ماه پرداخت. برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان هم‌زمان با نمایشگاه کتاب استان اصفهان نیز پیشنهاد شد.
 
معافی همچنین با اشاره به اجرای طرح‌های عمرانی در کاشان طی سال جاری ادامه داد: مقرر شد تا با همکاری شهرداری کاشان چند نقطه قدیمی این شهر، برای ایجاد گذر فرهنگی تعیین شود. براساس بررسی‌های انجام شده دو نقطه بازار محتشم کاشانی و گذر «باباولی» از‌ گزینه‌های اصلی این طرح است. کتابفروشی و مغازه‌های فروش صنایع دستی در این گذر ساخته خواهد شد. برای تعیین مکان نهایی این گذر مقرر شد تا سید‌آبادی از دو نقطه شناسایی شده بازدید کند.
 
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان درباره دیگر نتایج جلسه هماهنگی برنامه‌های پایتخت کتاب ایران ادامه داد: بعد از تعیین کاشان به‌عنوان چهارمین پایتخت کتاب ایران، چهار کمیته در دبیر‌خانه پایتخت کتاب ایران تشکیل شد. کمیته علمی در دانشگاه کاشان تشکیل شده و این کمیته مسئولیت برگزاری همایش تجلیل از مفاخر شهر کاشان را برعهد دارد.
 
معافی با اشاره به برگزاری طرح‌های کتاب‌محور با توجه به آعاز تعطیلی مدارس از اجرای طرح زنگ اوقات فراغت در مدارس خبر داد. وی با توجه به  فعالیت 170 مرکز فرهنگی در کاشان بر استفاده از این طرفیت برای اجرای طرح‌های پایتخت کتاب ایران تاکید کرد.       
 
معافی همچنین از اجرای پرفورمنسی در خیابان شهید رضایی کاشان خبر داد که مجریان تابلو کاشان؛ پایتخت کتاب ایران را در دست خواهند داشت و به رانندگانی که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌کنند کتاب اهدا می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها