پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
خواندن«گفت‌وگوهای بی‌گفت‌وگو» را از دست ندهید

بیوک ملکی، شاعر حوزه نوجوان، برای تعطیلات آخر هفته، مطالعه «گفت‌وگوهای بی‌گفت‌وگو» را به نوجوانان پیشنهاد دارد.

بیوک ملکی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) برای مطالعه آخر هفته کتاب «گفت‌وگوهای بی‌گفت‌وگو» اثر قیصر امین‌پور را به نوجوانان پیشنهاد داد و گفت: این کتاب شامل 5 نامه و 11 یادداشت از قیصر امین‌پور است که از سوی انتشارات کتاب آبی تجدید چاپ شده است.
 
این شاعر درباره کتاب «گفت‌وگوهای بی‌گفت‌وگو» توضیح داد: در این نامه‌ها و یادداشت‌ها از موضوعاتی مانند جبر و اختیار و فلسفۀ آفرینش و رستاخیز صحبت شده است. کتاب «گفت‌وگوهای بی‌گفت‌وگو» شامل گفت‌وگو با یک فرد نابینا است و دارای متنی حسی و عاطفی و در عین حال نثری ادبی است.
 
ملکی در ادامه در توضیح نثر ادبی گفت: قالبی در بین نوجوانان رایج است به نام قطعه ادبی و افرادی که می‌خواهند شاعر یا نویسنده شوند با این قالب کارشان را شروع می‌کنند. اما به طور کلی در قالب‌های ادبی ما اینچنین قالبی نداریم. قطعه ادبی مربوط به دورانی است که نوقلمان می‌خواهند از طریق آن وارد ادبیات شوند و اگر نویسنده‌ای می‌خواهد غیر از شعر و داستان چیزی بنویسد نباید قطعه ادبی بنویسد باید چیزی فراتر و بهتر از آن باشد که به آن نثر ادبی می‌گوییم.
 
 
قیصر امین‌پور

این شاعر بیان کرد: از بین نثرهای ادبی که تا به حال دیده و خوانده‌ام یکی از برجسته‌ترین آن‌ها نثر ادبی قیصر امین‌پور است که نمونه‌هایی از آن در مجله سروش نوجوان چاپ می‌شد و این کتاب نیز نمونه‌ای از این نثر ادبی است که مطالعه آن را به نوجوانان پیشنهاد می‌دهم.

بیوک ملکی، در سال 1339، در قزوين به دنيا آمد. از آثار او می‌توان به «كلاغ‌پر»، «آفتاب و مهتاب»، «ستاره باران»، «بر بال رنگين‌كمان»، «پشت يك لبخند»، «كوچه دريچه‌ها»، «از هواي صبح» و «در پياده‌رو» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها