یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
نخستین کتابخانه محروم‌ترین منطقه آموزشی کشور را تا آخر سال می‌سازیم

علی‌مرادی، با اشاره به 6 روز حضور در سی‌و‌یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از جمع‌آوری 35 میلیون تومان از بازدید‌کنندگان این دوره خبر داد.

حسین علی‌مرادی؛ مدیرعامل موسسه خیریه دانشجویی «دست‌ یاری به دشتیاری» در گفت‌و‌گو با خبرنگار‌ خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره فعالیت‌های این موسسه بیان کرد: این موسسه که در 100 کیلومتری غرب چابهار واقع شده، براساس آمار وزارت‌ آموزش و پرورش از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزای، محروم‌ترین منطقه آموزشی کشور است. دشتیاری(موسسه خیریه...) 150 هزار نفر جمعیت و  30 هزار دانش‌آموز دارد.
 
وی ادامه داد: با  همکاری مجمع خیرین مدرسه‌ساز و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس ایران در سی‌و‌یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حاضر شدیم تا با استفاده از کمک‌های مردمی، نخستین کتابخانه این منطقه را بسازیم. علاقه‌مندان می‌توانند با #با_10_هزارتومان_کتابخانه_بساز در فضای مجازی ما را در فضای مجازی دنبال کنند.  
 
به گفته این فعال اجتماعی، در منطقه «دشت‌یاری» 85 درصد ترک تحصیل به ثبت رسیده در حالی‌که آمار کشوری 30 درصد را نشان می‌دهد. براساس بررسی‌های انجام شده فقط 30 نفر از مجموع 900 دانش‌آموز موفق به اخذ مدرک دیپلم می‌شوند.
 
علی‌مرادی ادامه داد: با همکاری مجمع خیرین مدرسه‌ساز در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور داشتیم. موسسه خیریه دانشجویی «دست‌ یاری به دشتیاری» به همت جمعی از  دانشجویان دانشگاه‌های علامه طباطبایی تهران و شهید بهشتی ایجاد شده است.    
 
این فعال اجتماعی با تاکید بر لزوم حمایت از حرکت جدید دانشجویان برای ساخت کتابخانه در مناطق محروم درباره نخستین تجربه درباره تجربه حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: بعد از نخستین روز نمایشگاه با تصمیم مسئولان نمایشگاه فعالیت ما متوقف شد. همزمان با پنجمین روز و بعد از دریافت نامه به امضای معاون اجرایی نمایشگاه دوباره به فضای شبستان برگشتیم.
 
به گفته این فعال اجتماعی، با توجه به مذاکرات انجام شده بین مهراله رخشانی‌مهر؛ رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و محسن جوادی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر شده بود که 6 غرفه در شبستان داشته باشیم اما بعد از گذشت پنج روز از نمایشگاه به دلیل دریافت نامه تایید از مسئولان نمایشگاه فقط دو غرفه به ما اختصاص داده شد.
             
علی‌مرادی با اشاره به مبلغ جمع‌‌آوری شده در این دوره از نمایشگاه گفت: طی 6 روز حضور در سی‌و‌یکمین دوره نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران 35 میلیون تومان کمک مردمی برای ساخت کتابخانه در منطقه محروم دشتیاری جمع‌آوری شد. پیش‌بینی کرده بودیم با ایجاد 6 غرفه در شبستان طی 11 روز، 150 میلیون تومان جمع‌آوری شود.
 
وی با تاکید بر ادامه فعالیت موسسه خیریه تا جمع‌آوری هزینه کامل ساخت کتابخانه ادامه داد: به نظر نمی‌رسد تا تابستان سال جاری، هزینه ساخت کتابخانه تامین شود اما مصر هستیم تا پایان سال این بودجه تکمیل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها