چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲
رشد 5 تا 7درصدی فروش تا پایان روز هفتم نمایشگاه کتاب

قائم‌مقام سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به میزان فروش نمایشگاه کتاب در هفت روز نخست، گفت: تا پایان روز هفتم نمایشگاه کتاب شاهد رشد پنج تا هفت درصدی فروش کتاب بودیم و طبق تخمین‌ها حدود 70 میلیارد تومان تاکنون فروش داشته‌ایم.

امیرمسعود شهرام‌‌نیا؛ قائم‌مقام سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: تا شب گذشته در سیستم بانکی فروش 50 میلیارد تومانی را پشت سر گذاشتیم اما به دلیل اینکه فروش‌های نقدی، کارتخوان و چک نیز در فضای نمایشگاه انجام می‌شود، برآورد ما این است که 40 درصد به این مبلغ افزوده می‌شود که اگر به 50 میلیارد اضافه کنیم، تا به حال فروش 70 میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.
 
وی افزود:‌ البته آمار فروش‌ها را به تفکیک بخش‌ها نداشتیم، اما آمارها نشان می‌دهد که نسبت به سال گذشته رشد پنج تا هفت درصدی در فروش داشتیم.
 
شهرام‌نیا همچنین درباره آمار بازدیدکنندگان نمایشگاه، گفت: ما به صورت میانگین شمارش داریم اما چون بلیط‌فروشی نداریم به خصوص اینکه مصلا نسبت به شهر آفتاب به دلیل تعدد درب‌ها شمارش سخت است، تخمین کلی از جمعیت داریم.
 
به گفته وی، آمارها نشان می‌دهد که درباره استقبال از نمایشگاه و بازدیدکنندگان شاهد رشد 10 تا 15 درصدی هستیم، به طوری که در همه روزهای گذشته، جمعیت بازدیدکننده نمایشگاه بیش از 100 هزار نفر بوده و گاهی حتی در روزهای تعطیل نیز بیشتر شده است.
 
سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 22 اردیبهشت از ساعت 10 تا 20 در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها