سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
شناسایی شبکه‌ متخلفان بن کتاب در نمایشگاه

سخنگوی سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از برخورد با شبه‌شبکه‌ای که نمایشگاه کتاب نقد می‌کرد، خبر داد و گفت‌: این شبه‌شبکه به نقد کردن بن‌ها اقدام می‌کرد و در یک غرفه 9 متری در روز پنجم نمایشگاه از ساعت 8 شب تا 5 صبح، حدود 110 میلیون تومان بن کتاب نقد کرده‌بودند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، همایون امیرزاده؛ سخنگوی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران از برخورد با یکی از غرفه‌های نمایشگاه که به نقد کردن بن کتاب می‌پرداخت خبر داد و افزود: با توجه به سیستم نظارتی که وجود دارد، این شبکه شناسایی و با آن‌ها برخورد شد.
 
وی ادامه داد: این افراد در طول روز نسبت به جمع‌آوری بن‌ها اقدام کردند و شب پس از تعطیلی نمایشگاه کتاب، نسبت به نقد کردن اقدام کردند.
 
امیرزاده با بیان اینکه در هماهنگی با بانک شهر با این گروه برخورد شده است، گفت: قرار شده است کل سیستم از ساعت 8 شب تا 10 صبح بسته باشد تا جلوی سوءاستفاده‌های احتمالی در آینده جلوگیری شود.
 
امیرزاده یادآور شد: در این زمینه برخورد قاطعی با فرد متخلف انجام شد و علاوه بر تعطیلی چهار غرفه‌ای که ارتباطات شبکه‌ای با هم داشتند، به سرعت تعطیل و دستگاه‌های کارتخوان آن‌ها تعطیل شد و به مراجع قضایی معرفی شدند.
 
به گفته وی، بخش زیادی از این بن‌کارت‌ها دانشجویی بوده است.
 
سخنگوی سی و یکمین نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران همچنین درباره میزان تخصیص یارانه‌ها نیز توضیح داد:‌ تاکنون در بخش دانشجویی، هفت میلیارد تومان و حدود سه میلیارد تومان در بحث موسسات دیگر داشتیم.
 
امیرزاده در بخش دیگر صحبت‌های خود درباره ثبت‌سفارش کتاب‌های خارجی برای نمایشگاه کتاب تهران، توضیح داد:‌ عمده کتاب‌هایی که به نمایشگاه وارد می‌شود از طریق نمایندگی‌ها است، در بخش لاتین و خارجی عمدتا خودشان نیستند و نماینده آن‌ها حضور دارند.
 
وی افزود:‌ یکی از مشکلات ثبت سفارش این است که ناشران اصلی به این موضوع ورود نمی‌کنند و بهتر است از قبل پیش‌اندیشی داشته باشیم.
 
امیرزاده همچنین درباره حمایت‌های ارزی گفت:‌ تا نمایشگاه 24، حمایت‌های ارزی را داشتیم و از طریق ثبت‌سفارش‌ها اقدام می‌شد، آخرین رقمی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 84 در اختیار داشت، عددی نزدیک 9 میلیون دلار برای موسسه و نمایشگاه کتاب بود که در مجموع 77 میلیارد تومان بود.
 
به گفته وی، زمانی که شورای رقابت و هیات دولت آیین‌نامه برنامه چهارم را نوشت، حمایت‌های ارزی به حمایت‌های ریالی تبدیل شد و 77 میلیارد تومان غیر از 14 میلیارد تومانی که به صورت ریالی سازمان حمایت در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می‌داد.
 
سخنگوی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یادآور شد: در جلسه‌ای که اخیراً با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم، ضرورت احیای حمایت‌های ارزی بیان شد تا حمایت‌های ارزی برای مراجع و مراکز دانشگاهی انجام شود و فکر می‌کنم در سال آینده این حمایت‌ها احیا شود.
 
سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 22 اردیبهشت ماه از ساعت 10 تا 20 در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها