یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
حضور 400 ناشر کودک با 57 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه

برزو سریزدی، مسئول کارگروه بخش کودک و نوجوان سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: نسبت به روزهای اول نمایشگاه‌های کتاب سال‌های پیش استقبال خیلی خوبی صورت گرفت زیرا با سه روز تعطیلی روبه‌رو شدیم و مردم به راحتی می‌توانستند در نمایشگاه حاضر شوند. از سویی با اینکه وضع اقتصادی بدتر شده اما مردم همچنان کتاب می‌خرند.

برزو سریزدی، مسئول کارگروه بخش کودک و نوجوان سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: امسال در مجموع 276 غرفه در بخش کودک و نوجوان و یک غرفه جمعی شامل 70 ناشر داریم. یعنی جمعا حدود 400 ناشر با 57 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه شرکت کرده‌اند. و

وی افزود: این ناشران، عناوین چهارسال اخیر شامل 38هزار عنوان را ارائه داده‌اند درحالی که مجاز به ارائه 57هزار عنوان بودند و این رقم نسبت به سال گذشته که 267 غرفه داشتیم و یک غرفه جمعی با 33هزار و 500 عنوان در مجموع 4 هزار و 500 عنوان اضافه شده است.
 
مسئول کارگروه بخش کودک و نوجوان سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، درباره موقعیت مکانی نمایشگاه کتاب اظهار کرد: قطعا موقعیت مکانی مصلی از نظر جغرافیایی و دسترسی مردم خیلی بهتر از شهر آفتاب است و اگر اختیارات ما در اینجا بیشتر بود و اجازه می‌دادند خودمان کار کنیم کلا مصلی را به شهر آفتاب ترجیح می‌دهم چراکه در شهر آفتاب هم شهرداری اجازه انجام هیچ کاری را به ما نمی‌داد.
 
سریزدی درباره استقبال از نمایشگاه نیز توضیح داد:‌ نسبت به روزهای اول نمایشگاه‌های کتاب سال‌های پیش استقبال خیلی خوبی صورت گرفت زیرا با سه روز تعطیلی روبه‌رو شدیم و مردم به راحتی می‌توانستند در نمایشگاه حاضر شوند. از سویی با اینکه وضع اقتصادی بدتر شده اما مردم همچنان کتاب می‌خرند.
 
وی درباره اینکه اداره نمایشگاه کتاب به دست صنف افتاده است، گفت: به نظر من قبلا که اداره نمایشگاه در دست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود بهتر بود و راحت‌تر کار می‌کردیم زیرا یک سری دستورالعمل وجود داشت و سلیقه شخصی در آن اعمال نمی‌شد ولی الان این‌طور نیست و ما نیاز به زمان داریم تا این راه را طی کنیم و به یک جمع‌بندی و نظر مشترک برسیم.
 
سی‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 22 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها