یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
برگزاری مسابقه کتابخوانی مهدویت با همکاری نشر هاجر و رادیو معارف

احمد شایان‌فر، مدیرعامل مرکز نشر هاجر با اشاره به برنامه‌های این مرکز در نمایشگاه کتاب تهران، گفت: مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب‌های «پیشگویی‌های آخرالزمان از دیدگاه ادیان ابراهیمی»، «جامعه مهدویت» و «قیام و قیامت امام مهدی (عج)» همه‌روزه با همکاری مشترک مرکز نشر هاجر و رادیو معارف در نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود.

احمد شایان‌فر، مدیرعامل مرکز نشر هاجر وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به فعالیت‌های این مرکز، بیان کرد: مرکز نشر هاجر از سال 1383 پس از دریافت مجوز نشر، به‌طور مستمر در تمامی دوره‌های نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب تهران حضور داشته است. در سال 1396، تعداد 184 عنوان کتاب از سوی مرکز به چاپ رسید که 90 عنوان چاپ نخست بوده و برای نخستین‌بار در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده است.

وی ادامه داد: موضوعات کتاب‌ها شامل روان‌شناسی، ادبیات، مهدویت، فلسفه و کلام، معارف قرآنی و سیره اهل‌بیت (ع) است. از شاخص‌ترین آثاری که در نمایشگاه عرضه شده می‌توان به مجموعه پنج جلدی «درر‌الکلام فاطمی (س)» اثر حسین اسحاقی اشاره کرد که سرشار از معارف دینی در پاسخ به نیازهای عبادی، اخلاقی، فقهی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است. این مجموعه ره‌توشه‌ای ارزشمند برای مبلغان، اساتید، محققان و فاطمی‌جویان است.
 
شایان‌فر گفت: کتاب «رهنمودها به طلاب و دانشجویان جوان» به قلم آیت‌الله امینی که حاصل سال‌ها تجربه و تدریس خود را در این کتاب گردآوری کرده نیز در این نمایشگاه عرضه شده است. کتاب «شهید اشک» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با موضوع حضرت اباعبدالله (ع) که سال گذشته همزمان با ماه محرم منتشر و با استقبال بسیارخوب مخاطبان روبه‌رو شد. در مدت دو ماه از انتشار، این کتاب به چاپ نهم رسید و تاکنون 22 هزار نسخه از آن منتشر شده است.
 
مدیرعامل مرکز نشر هاجر، افزود: در سال 97 با توجه به نامگذاری سال با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» مقرر شد که تمامی کتاب‌های مرکز با کاغذ ایرانی چاپ شود. درخواست ما هم از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم شرکت سازنده کاغذ این است که این کاغذ به وفور در بازار موجود باشد تا مشکلی برای تهیه کاغذ نداشته باشیم. اگر کیفیت این محصول افزایش پیدا کند و نیاز ناشران تامین شود فکر می‌کنم از این کار استقبال شود.
 
وی درباره دیگر برنامه‌های مرکز نشر هاجر در این دوره از نمایشگاه، بیان کرد: مسابقه کتابخوانی با همکاری رادیو معارف برگزار می‌شود به اینصورت که روزانه یک سوال مطرح و مخاطبان می‌توانند تا ساعت 15 روز بعد در این مسابقه شرکت کنند. ساعت 17 و 30 دقیقه هر روز به سه نفر مبلغ یکصد هزار تومان جایزه اهدا می‌شود. در پایان نمایشگاه هم با انجام قرعه‌کشی بین تمامی افرادی که در این مسابقات شرکت کرده‌اند، هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا می‌شود.

شایان‌فر ادامه داد: با توجه به تقارن روز اول سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با میلاد حضرت مهدی (عج)، سوالات مسابقه با این محوریت طرح شده‌اند. سه عنوان از کتاب‌های مرکز با عنوان‌های «پیشگویی‌های آخرالزمان از دیدگاه ادیان ابراهیمی»، «جامعه مهدویت» تالیف مستانه رجبی و «قیام و قیامت امام مهدی (عج)» تالیف مهین قربانی را منبع سوالات قرار دادیم که این کتاب‌ها‌ با تخفیف ویژه در غرفه ارائه می‌شوند و فایل کتاب‌ها نیز به رایگان در سایت مرکز نشر هاجر و سایت رایو معارف بارگزاری شده است. هرسه روز، یک عنوان از این کتاب‌ها منبع مسابقه هستند.
 
این ناشر همچنین گفت: در سال گذشته کتاب‌های بسیاری در ارتباط با مهدویت داشتیم که به دلیل فعال بودن در این زمینه، در دوره اخیر همایش بین‌المللی دکترین مهدویت که همه‌ساله در قم برگزار می‌شود، مرکز نشر هاجر به‌عنوان ناشر «مهدی‌ یاور» معرفی شد که این انتخاب، مسئولیت ما در این حوزه سنگین‌تر کرد که بتوانیم این عنوان را حفظ کنیم و سال‌های متمادی آن‌را یدک بکشیم.
 
وی اظهار کرد: کتاب‌های مرکز به دو دسته تقسیم می‌شود. یک سری کتاب‌های درسی و کمک‌درسی طلاب است که جزو آمارمان محسوب نمی‌کنیم، چون بیشتر از کتاب‌های قدیمی است. حدود 200 عنوان کتاب هم در حوزه عمومی است که نیمی از این آن‌ها، آثار طلاب حوزه علمیه خواهران است. از نیمه سال گذشته فراخوانی منتشر کردیم که خواهران طلبه آثاری در موضوعات مختلف داشته باشند با ارجاع به نشر هاجر و انجام ارزیابی‌های اولیه و کسب امتیازات لازم مورد حمایت برای چاپ قرار می‌گیرد. محوریت اصلی کارمان در زمینه کتاب‌های عمومی را تالیف خواهران قرار داده‌ایم.
 
شایان‌فر در پایان افزود: در نمایشگاه تخفیف 25 درصدی برای تمامی آثار درنظر گرفته‌ایم و علاوه بر آن در قیمت‌گذاری کتاب‌ها نیز حداقل قیمت لحاظ شده است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها