شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳
تلاش می‌کنیم که نواقص شهر آفتاب را رفع کنیم

عضو شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه بازدید از سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: مشخصا یکی از مکان‌یابی‌هایی که در طرح جامع مطرح شده است شهر آفتاب است که به دنبال رفع نواقص و مشکلات در این حوزه هستیم.

حسن رسولی؛ عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره ضرورت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران گفت: با وجود گسترش چشمگیر رسانه‌های مجازی و توسعه فضای دیجیتال برای مطالعه، همچنان کتاب و کتابخوانی در توسعه فرهنگی به صورت عمیق در مقایسه با سایر زمینه‌ها اهمیت دارد.
 
وی افزود: می‌‌توان بدون اغراق از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی یاد کرد و آن را بهار کتاب و کتابخوانی دانست. این رویداد فرصتی را فراهم می‌کند که مجموعه دست‌اندرکاران حوزه و همه اصحاب فرهنگ، دانش و هنر که در زمینه کتاب فعال هستند، برای مدتی در یک مکان، در یک فضای فیزیکی مشترک و آکنده از معنویت دور هم جمع شوند.
 
رسولی با بیان اینکه معتقدم ایجاد بستر چنین اجتماعی، موجب جلب توجه عموم مردم به موضوع کتابخوانی می‌شود، یادآور شد: این نمایشگاه قدمی اساسی برای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه است و خوشبختانه این نمایشگاه طی سه دهه گذشته یکی از مهمترین دستاوردهای عملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شمار می‌آید.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تنوع و بخش‌های مختلف نمایشگاه کتاب امسال، توضیح داد: نمایشگاه کتاب امسال نیز با نوآوری و خلاقیت در بخش‌های مختلف همراه است که یکی از ضروریات این نمایشگاه به شمار می‌آید و ما شاهد حضور پررنگ مردم در این نمایشگاه هستیم که بسیار قابل تامل است.
 
وی همچنین درباره تعیین وضعیت مکان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، توضیح داد: برگزاری نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران در خیابان سئول از قدیمی‌ترین مباحث بین حوزه مدیریت شهری است که در ادوار گوناگون شورای شهر و شهرداری و وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح بوده است.

وی ادامه داد:‌ آنچه از نظر مدیریت شورای شهر اهمیت دارد، این است که در نقطه فعلی با توجه به توسعه کالبدی شهر تهران و اینکه مساله رفت و آمد شهری به یک معضل پیچیده تبدیل شده است، امکان برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ که نیاز به آمد و شد متراکم است، در داخل تهران و این مکان فراهم نیست زیرا در این صورت شهروندان تهران یا ساکنان این محدوده در ترافیک سرسام‌آوری گرفتار می‌شوند.
 
رسولی با بیان اینکه مشاور طراحی طرح جامع تداوم کاربری فعلی نمایشگاه سئول را برای نمایشگاه‌های بزرگ ممنوع کرده است، گفت: مشخصا یکی از مکان‌یابی‌هایی که در طرح جامع مطرح شده است، بنا به دلایلی از جمله در اختیار داشتن شبکه حمل و نقل ریلی، اتوبان‌ها و مکان‌های خالی از سکنه، شهر آفتاب بوده است که به دنبال رفع نواقص و مشکلات در این حوزه هستیم.
 
وی یادآور شد: تلاش می‌کنیم به راه‌حلی جامع برسیم و آنچه که امروز می‌توان به صورت قطعی گفت این است که شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری تهران با برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ مثل نمایشگاه کتاب به دلیل مشکلاتی که برای رفت و آمد شهروندان ایجاد می‌کند در داخل شهر مخالف است و باید به سمتی برویم که از سرمایه‌گذاری در شهر آفتاب با تغییراتی در اساسنامه به بهترین نحو استفاده کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها