چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
​تازه‌های شعر کمال شفیعی درنمایشگاه کتاب

جدیدترین آثار کمال شفیعی درقالب سه مجموعه شعر تازه در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

کمال شفیعی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره جدیدترین آثارش گفت: «در سکوت ماسه‌ها» عنوان مجموعه شعر نیمایی ویژه مخاطبان نوجوان و شامل 16 شعر تازه است که از من، از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.
 
این شاعر حوزه نوجوان توضیح داد: «درسکوت ماسه‌ها» دارای فضاهایی نو است و با نگاه به تفکر خلاق نوجوانان سروده شده. در شعر‌های این کتاب زاویه دیدهای تازه، کشف‌های نو و فضای نوجوانانه امروز به شعر درآمده‌اند.
 
وی درباره سایر آثارش نیز گفت: دومین مجموعه شعر جدید من با عنوان «کفشم زمانی گاو بوده»  مجموعه‌ای جذاب و متفاوت با نگاهی نو و مضامین تازه و بکر نوجوانانه است از سوی انتشارات پیدایش در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.
 
 

به گفته شفیعی، «کفشم زمانی گاو بوده» شامل 60 شعر با فضاهایی خلاقانه است. اشعار این کتاب، کوتاه سروده‌هایی هستند که غالب آن‌ها سپید است.
 
شاعر «ابرها مسافرند» در ادامه بیان کرد: علاوه بر این مجموعه شعر «این پرنده بی‌قرار» نیز گزیده شعرهای سپید من در حوزه بزرگسال است که از سوی نشر الیما در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد. این مجموعه دارای خصوصیات دوره‌های مختلف شعری من به انتخاب وحید کیانی مدیر نشر الیما است و دربردارنده مجموعه‌ای منسجم از دوره‌های شاعرانگی من است.
 
 

شفیعی گفت: علاوه براین آثار چاپ ششم «گوزن‌های پابه ما» از سوی نشر نیماژ و «روزهای منحنی» از سوی انتشارات امیرکبیر و تعدادی عنوان کتاب تجدید چاپی از سوی ناشران مختلف در نمایشگاه کتاب امسال ارایه می‌شوند.
 
کمال شفیعی، شاعر نوجوان، در سال 1347 در همدان متولد شد. وی آثاری در حوزه کودک و نوجوان در کارنامه خود دارد. از آن‌جمله می‌توان به «می‌خواهم دست به كار بزرگی بزنم»، «مانند گنجشک»، «عمو نوروز و دست‌های کوچک دعا» و «درس قشنگ لبخند»، «گربه یك مهندس است»، «مورچه‌های پاپتی»، «هر گلابی یك چراغ» و «ابرها مسافرند» اشاره کرد. شفیعی همچنین آثاری مانند «گوزن‌های پا به ماه» و «به یکزبان عاشق می‌شویم» را نیز در حوزه بزرگسال منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها