یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
ترخیص نخستین محموله کتاب‌های خارجی نمایشگاه کتاب

اولین محموله بار کتاب‌های خارجی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امروز (یکشنبه دوم اردیبهشت ماه) از گمرک شهریار ترخیص و به انبار مصلای امام خمینی (ره) منتقل می‌شود.

سعید عابدینی؛ رییس انجمن فرهنگی ناشران بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ، عنوان کرد: طبق اطلاعاتی که از گمرک به دست آورده‌ایم، اولین محموله کتاب‌های خارجی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به گمرک شهریار رسیده و عملیات ترخیص این کتاب‌ها صبح امروز؛ یکشنبه دوم اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود.
 
وی افزود: این کتاب‌ها در گام نخست توسط کارشناسان اداره ترخیص و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بررسی و پس از تایید کارشناسان به انبار مصلای امام خمینی (ره) منتقل می‌شود.
 
عابدینی با اشاره به زمان تحویل کتاب‌ها به ناشران توضیح داد: از روز دوشنبه صبح کتاب ناشران با رعایت شرایط و بر اساس ضوابط پیش‌بینی شده در قوانین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ناشران تحویل داده خواهند شد.
 
وی با بیان اینکه بسترهای لازم برای اجرای سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فراهم شده است، یادآور شد:‌امسال در بخش ناشران بین‌الملل 47 ناشر و نماینده ناشر لاتین از کشورهای امریکا، انگلستان، هند، هلند و آلمان حضور دارند و حدود 109 هزار عنوان کتاب در این بخش عرضه خواهد شد.
 
عابدینی تاکید کرد: در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ناشران خارجی در طبقه منفی یک رواق شرقی جانمایی خواهند شد و بخش گمرک در بخشی از سالن ناشران خارجی قرار دارد.
 
سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 12 تا 22 اردیبهشت ماه امسال در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط