شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
​آخرین رمان سیامک گلشیری در انتظار مجوز انتشار

«تصویر دختری در آخرین لحظه» تازه‌ترین رمان بزرگسال سیامک گلشیری که نشر چشمه قرار است آن را در نمایشگاه بین‌الملللی کتاب امسال عرضه کند، منتظر کسب مجوز برای چاپ است.

سیامک گلشیری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره تازه‌ترین اثرش گفت: رمان «تصویر دختری در آخرین لحظه» را برای بزرگسالان نوشته‌‌ام و آن را برای چاپ به نشر چشمه تحویل داده‌ام تا در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه کند ولی هنوز منتشر نشده و منتظر کسب مجوز برای چاپ است.
 
خالق «رژ قرمز» افزود: «تصویر دختری در آخرین لحظه» تازه‌ترین رمان من در حوزه بزرگسال است که در ژانر جنایی نوشته شده و داستان نویسنده‌ای را بیان می‌کند که شبی یکی از شاگردانش سراسیمه به او خبر ناپدید شدن نامزدش را می‌دهد و از نویسنده می‌خواهد در یافتن او کمکش کند.
 
وی در ادامه به سایر آثارش در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره کرد و گفت: چاپ نهم مجموعه‌ پرطرفدار «خون‌آشام» که انتشارات افق آن را منتشر کرده، نیز در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود. این مجموعه در فهرست سال 2014 کاتالوگ کلاغ سفید کتابخانه بین‌المللی مونیخ قرار دارد. «تهران، کوچه‌ اشباح»، «ملاقات با خون‌آشام»، «جنگل ابر»، «شبِ شکار» و «شبح مرگ» عنوان‌های این مجموعه است که از سوی نشر افق برای نوجوانان منتشر شده است.
 
گلشیری متولد مردادماه ۱۳۴۷ است، نخستین داستان‌های کوتاه این نویسنده در مجله‌های مختلف چاپ شد تا این‌که در سال ۱۳۷۷، نخستین کتاب او با عنوان «از عشق و مرگ» منتشر شد. وی همزمان با نویسندگی به ترجمه هم روی آورد. این نویسنده علاوه بر حوزه بزرگسال، در حوزه نوجوان هم فعالیت دارد، از جمله آثار او در این حوزه می‌توان به «مجموعه‌ خون‌آشام‌ها» و «خانه‌ای در تاریکی» اشاره کرد.
 
از گلشیری تاکنون بیش از 40 کتاب منتشر شده است. آثار وی تاکنون جوایزی همچون جایزه‌ کتاب سال مهر، لوح تقدیر جشنواره‌ کتاب برتر کودک و نوجوان و لوح تقدیر جایزه‌ یلدا را از آن خود کرده‌اند.
 
«من عاشق آدم‌های پولدارم»، «شب طولانی»، «مهمانی تلخ»، «با لبان بسته» و «نفرین شدگان» نام‌کتاب‌های اوست. گلشیری همچنین کتابی با نام «دیگچه و ملاقه» از یک نویسنده آلمانی برای گروه سنی کودک و نوجوان و برخی آثار «هانریش بل» را از آلمانی به فارسی برگردانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها