چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
زکریا تامر پیش از مارکز بنیانگذار رئالیسم جادویی است

غلامرضا امامی، نویسنده و مترجم گفت: به تازگی کتاب «پندهای ناشنیده» اثر زکریا تامر با ترجمه من از سوی انتشارات کودکان یزد منتشر شده که به همراه سایر آثارم در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

غلامرضا امامی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره جدیدترین آثار منتشر شده‌اش، گفت: به‌تازگی کتابی با عنوان «پندهای ناشنیده» اثر زکریا تامر با ترجمه من از سوی انتشارات کودکان یزد منتشر شده است. این کتاب حاوی داستان‌های کوتاه با موضوعات مختلف برای کودکان است که بعضی از آن‌ها از زبان حیوانات نقل شده است.
 
این نویسنده و مترجم افزود: زکریا تامر پیش از گابریل گارسیا مارکز، بنیانگذار رئالیسم جادویی در جهان است و قصه‌های او آمیخته‌ای از واقعیت و خیال، طنز و غم، گذشته و حال است. او با سبکی نو و زبانی رسا و روان و تخیلی شگفت، داستان‌هایی برای کودکان و نوجوانان نگاشته و تاکنون داستان‌هایش به بیش از 30 زبان زنده دنیا برگردانده شده است. همچنین در آغاز کتاب مقدمه‌ای به قلم نویسنده برای نسخه ترجمه‌شده ارائه شده است.
 
وی در ادامه بیان کرد: علاوه بر این کتاب که در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود، کتاب «باغ‌های امید» شامل نوشته‌ها و نقاشی‌های بچه‌های غزه نیز اخیرا با ترجمه من از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است که به همراه کتاب «پینوکیو» که برای نخستین بار از زبان ایتالیایی به فارسی برگردانده‌ام و از سوی انتشارات سپاس منتشر شده در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.
 
امامی گفت: همچنین چاپ سوم کتاب «سه قصه» از امبرتو اکو از سوی نشر چکه و چاپ دوازدهم کتاب «آی ابراهیم» از سوی انتشارات کانون پرورش فکری در نمایشگاه کتاب امسال عرضه می‌شود.
 
این نویسنده و مترجم در ادامه به کودکان و نوجوانان پیشنهاد داد: مجموعه داستان‌های «ماکاموشی» اثر جرونیمو استیلتن که از زبان ایتالیایی توسط مترجمانی مانند محبوبه خدایی و سیدمهدی موسوی ترجمه شده و از سوی نشر هوپا منتشر شده است را در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تهیه و مطالعه کنند.
 
وی افزود: مجموعه 7 جلدی «ماکاموشی» داستانی پرماجرا و جذاب از موش‌هایی است که روزگار شیرین و پرهیجانی بر آن‌ها می‌گذرد. همه چیز از آنجا شروع می‌شود که نقشه‌ای قدیمی و اسرارآمیز کشف می‌شود. نقشه جای گنج گمشده‌ای را نشان می‌دهد. داستان‌ها با مضامینِ ماجراجویانه باعث ایجاد دگرگونی در جهان و دنیای کودکان می‌شود و جهان بینی‌شان به دنیا و آنچه پیرامونشان است را تغییر می‌دهد.
 
امامی در ادامه استفاده از فهرست شورای کتاب کودک را برای انتخاب کتاب در نمایشگاه کتاب تهران پیشنهاد داد و گفت: این فهرست که بدون غرض از سوی کارشناسان شورا تهیه شده است می‌تواند منبع مناسبی برای کودکان و نوجوانانی باشد که به دنبال تهیه کتاب‌های خوب هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها