یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
مسائل جانبازان پس از جنگ در یک رمان

مجموعه داستان «مردها آهسته می‌میرند» به آسیب‌های پس از جنگ می‌پردازد و به تازگی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

آرش آسترکی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره مجموعه داستان جدید خود به نام «مردها آهسته می‌میرند» گفت: این سومین مجموعه داستانی است که از من منتشر می‌شود. پیش از این دو مجموعه داستان به نام‌های «معکوس تنهایی» و « سایه خیال» از من منتشر شده است.

این نویسنده درباره مضمون مشترک داستان‌های «مردها آهسته می‌میرند» توضیح داد: تم مشترک این داستان‌ها اتفاقات و اثرات بعد از جنگ  است و به موضوعاتی از قبیل آسیب‌هایی که جانبازها بعد از جنگ دیده‌اند، پرداخته‌ام. به نظرم این قشر از آدم‌ها خیلی مظلوم واقع شده‌اند و تصورات درستی از آن‌ها در جامعه وجود ندارد. تلاش من این بوده که سعی کنم چهره‌ای واقعی از بازمانده‌های جنگ و خانواده‌های آن‌ها نشان بدهم.

آسترکی درباره کارهای جدیدی که در دست نوشتن و انتشار دارد،‌ توضیح داد: مجموعه داستانی به نام «بیف استروگانف» نوشته‌ام که آماده تحویل به ناشر است. همچنین رمانی به نام « مترسک‌ها نمی‌میرند» مدت 6 سالی است که به پایان رسیده است اما هنوز  با ناشری برای انتشار آن به توافق نرسیده‌ام.



در قسمتی از مجموعه داستان «مردها آهسته می‌میرند» می‌خوانیم:

«جنگ تمام شده بود و تنها جایی که هنوز آثار ترکش و بوی شهادت و چشم انتظاری داشت،‌ خانه ما بود. داریوش نیامد. از وقتی خبری از داریوش نشد، مادر مثل گلی آپارتمانی که آفتاب دشمنش می‌شود،‌ زرد شد. اول رنگش پرید. بعد تارهای موی قهوه‌ای‌اش رو به سفیدی رفت. زیر چشم‌هایش پف کرد و هر وقت می‌دیدی‌شان سرخ بودند، درست مثل دو گوله سرخ آتش.»

گفتنی است؛ مجموعه داستان «مردها آسته می‌میرند» به قلم آرش آسترکی به تازگی در شمارگان 2500 نسخه به قیمت 10000 تومان از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها