دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
قرارداد نمایشگاه کتاب با مصلای تهران امضا شده است/ تداوم رایزنی‌ها با شهر آفتاب

قائم‌مقام سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به امضا شدن قراداد با مصلای تهران، از ادامه رایزنی‌ها با شهر آفتاب و احتمال بازگشت نمایشگاه به این مجموعه در صورت احداث بخش‌های تازه خبر داد.

امیر مسعود شهرام‌نیا؛ قائم‌مقام سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره زمان عقد قرارداد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مصلای تهران بر سر میزبانی سی‌ویکمین نمایشگاه کتاب تهران در این محل، توضیح داد: پیش از سال جدید توافقات نهایی انجام شد و به دلیل تعطیلات نوروز امضای آن به تاخیر افتاد اما در نخستین روزهای سال جدید امضای قرارداد انجام و نهایی شد.

وی با اشاره به وضعیت فضای مسقف نمایشگاه سی و یکم نیز توضیح داد: در شبستان مصلا تمام ناشران عمومی جانمایی می‌شوند و بخشی از نیم‌طبقه شبستان به فعالیت‌های فرهنگی و بین‌المللی اختصاص دارد که تا نمایشگاه بیست و هشتم نیز این فضا به چنین فعالیت‌هایی اختصاص داشت.
 
شهرام‌نیا ادامه داد: امسال هم جانمایی‌ها به همان روال دوره‌هایی که نمایشگاه کتاب در مصلا برگزار می‌شد، خواهد بود و در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد.
 
80 درصد ناشران در فضای مسقف
وی با بیان اینکه تا دوره بیست و هشتم سه بخش اصلی خارج از فضای مسقف برگزار می‌شد، یادآور شد: ناشران بین‌الملل، کودک و آموزشی در نمایشگاه سی و یکم به طور کامل در فضای مسقف حضور خواهند داشت و تنها بخشی از فضای کودک به علت حجم بالای فعالان این حوزه در چادر جانمایی می‌شوند.
 
شهرام‌نیا تاکید کرد: می‌توان به جرات اعلام کرد که 80 درصد ناشران ما امسال در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در فضای مسقف حضور دارند و تنها 20 درصد در سازه‌های موقت هستند که نکته قابل تاملی به شمار می‌آید.
 
به گفته وی، بخشی از فعالیت‌های جنبی مانند کارنامه نشر و فعالیت‌های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران شامل فرهنگسرای کتاب و ناشران الکترونیک همگی در زیر چادرها حضور دارند.
 
شهر آفتاب و احتمال بازگشت نمایشگاه در سال 98
 
وی در پاسخ به سوال ایبنا درباره وضعیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در سال 98 نیز توضیح داد: برای قضاوت در این حوزه هنوز زود است. ضمن اینکه همچنان در حال رایزنی با مسوولان شهر آفتاب هستیم و از وضعیت ساخت و ساز و اقداماتی که در آنجا انجام می‌شود کمابیش مطلع هستیم.
 
شهرام‌نیا افزود:‌ شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران پس از اتمام نمایشگاه امسال درباره محل برگزاری سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تعیین محل برگزاری مایشگاه را در دستور کار خود قرار می‌دهد زیرا مسوولان شهرداری اعلام کرده بودند که در سال 97  بخش‌هایی را به شهر آفتاب اضافه خواهند کرد و فازهای جدید این مجموعه تا پایان سال ساخته خواهد شد که البته اجرایی شدن آن به میزان بودجه شهرداری و پیش‌زمینه‌های لازم اختصاص دارد.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 12 تا 22 اردیبهشت ماه امسال در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط