دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
کارگاه‌های آموزش مربیان جام باشگاه‌ها برگزار می‌شود

دبیر کارگاه‌های آموزش مربیان چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان گفت: امیدواریم بتوانیم قدم مثبتی در جهت کتاب‌خوان کردن بچه‌ها و تشویق‌شان به گفت‌وگو، تعامل و پذیرش دیگری برداریم.

فرمهر منجزی، دبیر اجرایی چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان گفت: در این دوره تا به حال دو کارگاه برگزار کرده‌ایم. کارگاه نخست مربوط به دوره بازآموزی بود که دو هفته پیش در موسسه خانه کتاب برای استادانی که در دوره قبلی فعالیت داشتند، برگزار شد.
 
وی افزود: در این دوره آموزشی که 32 نفر در آن حضور داشتند، تغییراتی که در دوره چهارم جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان اعمال شده بود و مباحث جدید مانند پررنگ کردن شیوه‌های تسهیل‌گری برای استادان دوره قبل بیان شد. همچنین نقاط ضعف دوره‌های قبلی مانند پرونده‌سازی و مستندسازی هم شناسایی و برطرف شد.
 
این مترجم درباره دومین کارگاه این دوره توضیح داد: کارگاه دیگر این دوره نیز به مدت دو روز در تاریخ‌های 18 و 19 خرداد ماه موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود. این کارگاه‌ها مربوط به نویسندگان، کتابداران و معلمانی است که علاقه‌مندی خود را برای شرکت در این دوره اعلام کرده‌اند. در این دوره نیز 30 نفر از علاقه‌مندان حضور دارند و مربیان این دو کارگاه علی‌اصغر سیدآبادی و محمدکاظم متولی هستند.

آغاز کارگاه‌های استانی از 22 خردادماه
منجزی در ادامه به کارگاه‌های استانی اشاره کرد و گفت: همچنین کارگاه‌های استانی 16 ساعته دو روزه هم از تاریخ 22 خردادماه به تدریج در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود که نخستین کارگاه در استان خراسان جنوبی خواهد بود و سپس در هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و استان‌های دیگر نیز برگزار می‌شود.
 
به گفته وی، مربیان از شهرهای مختلف هر استان می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند سپس تسهیل‌گران را در شهرها و روستاها آموزش دهند.

تشویق بچه‌ها به تعامل و پذیرش دیگری  
دبیر اجرایی چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان، یادآور شد: این دوره‌ها با هدف ترویج کتابخوانی در میان کودکان و نوجوانان از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود و امیدواریم در نهایت بتوانیم قدم مثبتی در جهت کتاب‌خوان کردن بچه‌ها و تشویق آن‌ها به تمرین کارهای مشارکتی، گفت‌وگو، تعامل و پذیرش دیگری برداریم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها