دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
«کمی مایل به سرخ» شباهتی به آثار قبلی‌ام ندارد

فرشته نوبخت درباره رمان تازه خود می‌گوید: موضوع این رمان به نوعی تلفیق عشق و مرگ یعنی همان موضوعی است که من به نحوی همیشه به آن در آثارم توجه داشته‌ام. در عین حال سعی می کنم کارهایم شبیه به هم نباشد و می‌توانم بگویم که این رمان شباهتی به آثار قبلی‌ام ندارد.

فرشته نوبخت، نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره رمان جدید خود به نام  «کمی مایل به سرخ» که قرار است به تازگی منتشر شود، گفت: رمان من سفر درونی یک شخصیت زن است و قهرمان سفری را آغاز می‌کند که دارای یک مابه‌ازای کاملا بیرونی است. این سفر به صورت موازی در فضای عینی کار اتفاق می‌افتد.  در کل این رمان یک رئال اجتماعی است.

وی افزود: شخصیت اصلی این رمان درنهایت دچار تحول می‌شود. موضوع این رمان به نوعی تلفیق عشق و مرگ یعنی همان موضوعی است که من به نحوی همیشه به آن در آثارم توجه داشته‌ام. در عین حال سعی می‌کنم کارهایم شبیه به هم نباشد و می‌توانم بگویم که این رمان شباهتی به آثار قبلی‌ام ندارد. من خودم را نویسنده‌‌ای تجربه‌گرا می‌دانم و تعامل با موضوع و شخصیت برایم مهم است.

نویسنده «زمستان فصل مردن نیست» درباره طرح و ایده اولیه این اثر توضیح داد: می‌توانم بگویم که پلات از پیش تعیین‌شده‌ای برای این کار نداشتم. به همین دلیل نوشتن این اثر انرژی زیادی از من گرفت و کشف و شهودهای من همراه با شخصیت برایم اتفاق افتاد. در کارهای قبلی‌ام ساختار از پیش تعیین‌شده‌ای داشتم ولی در این اثر به این صورت نبود. با قهرمان رمان خیلی چالش داشتم. شخصیت در این رمان در موقعیتی قرار می‌گیرد که تجربه‌ کردنش ممکن است برای همه ما جالب باشد.

نوبخت درباره درون‌مایه رمان «کمی مایل به سرخ» عنوان کرد: مرگ به نظرم ادامه زندگی است و من آن را از زندگی جدا نمی‌بینم و شخصیت در کشف و شهودی که دارد این مساله را به اثبات می‌رساند.

نویسنده «سیب ترش» درباره شخصیت‌های اصلی رمان‌هایش گفت: من بیشتر دوست دارم درباره جهان زنان بنویسم و ذهنم به‌طور ناخودآگاه به این سمت می‌رود. البته در برخی رمان‌هایم مانند «از همان راهی که آمده‌ای برگرد» شخصیت‌های مرد هم داشته‌ام اما جذابیت شخصیت‌های زن برایم بیشتر است.

فرشته نوبخت درباره کارهای جدیدی که در دست نوشتن دارد،‌ توضیح داد: نوشتن رمانی را به تازگی آغاز کرده‌ام و نسخه اولیه آن به پایان رسیده اما هنوز خیلی باید روی آن کار کنم و بعید می‌دانم تا سال آینده آماده شود. همچنین روی یک مجموعه داستان کوتاه کار می‌کنم که چند تا از داستان‌های آن در مجلاتی مانند کرگدن و زنان امروز به چاپ رسیده است. این داستان‌ها زاییده طرح‌های کوچکی است که یادداشت کرده بوده‌ام و به تدریج آن‌ها را به داستان کوتاه تبدیل کرده‌ام. این مجموعه سومین مجموعه داستان کوتاه من خواهد بود.

گفتنی است رمان «کمی مایل به سرخ» نوشته فرشته نوبخت قرار است به زودی از سوی نشر چشمه منتشر شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها