چهارشنبه ۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
عیدانه کتاب؛ کمک به رونق کتابفروشی‌ها

مدیرداخلی شهر کتاب اصفهان با اشاره به ویژگی‌های طرح عیدانه کتاب گفت:‌ اجرایی شدن این طرح به رونق کسب و کار کتابفروشی‌ها حتی به صورت موقت کمک می‌کند و موجب حضور پررنگ‌تر مردم در کتابفروشی‌ها می‌شود.

 امیر مرادی؛ مدیرداخلی شهر کتاب اصفهان درگفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره کارکردهای طرح عیدانه کتاب، عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های این طرح به روز‌بودن سیستم، همچنین عدم قطعی مناسب نرم‌افزار است که موجب شده خرید و فروش کتاب به راحتی و در کمترین زمان اتفاق بیفتد و مشتریان از آن راضی باشند.
 
وی ادامه داد: امسال نخستین باری بود که در طرح عیدانه مشارکت داشتیم و از حضور خود در این طرح راضی هستیم زیرا موجب شد که مشتریان ما در اصفهان اقبال خوب و مناسبی از آن داشته باشند، همچنین فروش خوبی داشته باشیم.
 
مرادی با بیان اینکه ما سقف فروش خود را در هفته نخست پر کردیم، گفت: به دنبال استقبال مردم از این طرح، خوشبختانه بار دیگر اعتبار به کتابفروشی ما تخصیص داده شد و اعتبار شارژ شد و می‌توانیم طبق آمار بگوییم که یکی از کتابفروشی‌ها پرفروش این طرح هستیم.
 
وی افزود: البته پیشنهاد می‌کنم در این طرح سقف کتابفروشی‌هایی که فروش خوبی دارند و تقاضا برای خرید دارند بیشتر شود تا آن‌ها با مشکلات کمتری روبرو شوند و بتوانند در زمان مناسب پاسخگوی نیاز مشتریان باشند.
 
مدیرداخلی شهر کتاب اصفهان همچنین درباره ضوابط فروش کتاب بر مبنای سال انتشار اثر نیز توضیح داد: در این زمینه لازم است که آیین‌نامه‌ها و قوانین روشن و صریح باشند تا اگر مشتری کتابی غیر از آن انتخاب کرد، چه آثاری و تا چه سالی را می‌توان جایگزین آن کرد زیرا گاهی مجبور می‌شویم که به آن‌ها بگوییم این کتاب در طرح قرارندارد و مشتری سرگردان می‌شود.
 
 در این زمینه بودجه طرح عیدانه کتاب به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) و روز جمهوری اسلامی ایران با افزایش ۵ میلیارد ریالی به ۲۵ میلیارد ریال رسیده است و کتابفروشان با تمدید ۳ روزه زمان اجرای طرح، میزبان خریداران کتاب هستند.

طرح عیدانه کتاب با شعار (کتاب عیدی دهیم) به همت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی به صورت همزمان در سراسر کشور از ۲۲ اسفند ۹۶ تا ۱۲ فروردین ۹۷ اجرا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط