چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
با متخلفان عیدانه کتاب برخورد شود

مدیر کتابفروشی «کتابسرای سبز» نجف‌آباد با تاکید بر لزوم اعمال محرومیت برای کتابفروش‌های متخلف و اعزام بازرس به کتابفروشی‌‌ها، از جای خالی تبلیغات رسانه ملی گلایه کرد.

جهانگیر کلانتری، مدیر کتابفروشی «کتابسرای سبز» نجف‌آباد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره پیشگیری از تخلفات در جریان اجرای طرح‌های تخفیف افزود: ما مدام به فروشندگان تاکید داریم فقط در قالب طرح به فروش کتاب بپردازند اما برای پیشگیری از تخلف احتمالی در کتاب‌،روشی‌ها، مجری طرح می‌‌تواند بازرس‌هایی را اعزام کند.

وی ادامه داد: معتقدم که کتابفروش‌ها خودشان باید مراقب باشند؛ به‌عبارت دیگر افرادی که شغلی در عرصه فرهنگ را انتخاب کرده‌اند باید علاوه بر توجه به ابعاد مالی به نتایج آثار فرهنگی به‌ویژه در حوزه کتاب نیز توجه داشته باشند.
 
مدیر کتابفروشی «کتابسرای سبز» گفت: باید با متخلفان با قاطعیت برخورد و محرومیت‌هایی را برای‌شان پیش‌بینی کرد. البته اگر محرومیت‌هایی تعیین می‌شود باید بین متخلفان عمدی و سهوی با اعزام بازرس تفاوت قائل شد.

کلانتری همچنین درباره میزان تخصیص یارانه به کتا‌ب‌فروشی‌ها، اظهار کرد که یارانه کتاب باید براساس مساحت و تنوع کتاب کتابفروشی‌ها تخصیص پیدا کند.    

وی با اشاره به فرصت اندک سومین طرح عیدانه کتاب بیان کرد: مدت زمان اجرای سومین طرح عیدانه با توجه به آغاز تعطیلات نوروز کاهش پیدا کرده است. اگر زمان طرح از اوایل تا 20 اسفند‌ماه تعیین می‌شد بهتر بود در حالی‌که با توجه به ایام تعطیلات پیش‌رو، به نظر می‌رسد سومین طرح عیدانه کتاب درواقع طی یک هفته برگزار می‌شود.  

این فعال حوزه نشر تعیین فرصت 20 روز مفید برای اجرای طرح عیدانه را پیشنهاد کرد و ادامه داد: تعیین 20 روز برای این طرح فرصتی را برای کتابفروشان ایجاد می‌کند تا تبلیغات انجام دهند.

مدیر کتاب‌فروشی «کتابسرای سبز» درباره تبلیغات در این طرح نیز گفت: متاسفانه رسانه‌ها به‌ویژه تلویزیون برنامه‌ای برای تبلیغات طرح‌های تخفیف ندارند بنابراین کتابفروشی‌ها خودشان باید به تبلیغات اقدام کنند.

وی تاکید کرد: تبلیغات در تقویت اجرای این طرح بسیار با اهمیت است و تلاش کردیم تا از طریق کانال‌های تلگرامی و نصب پوستر مردم را از اجرای طرح آگاه کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها