پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
حضور بیش از 90 درصدی ثبت نام کنندگان در آزمون

فقهی زاده در حاشیه برگزاری هفدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، اظهار کرد: استقبال فراتر از تصور ما بود و امروز با توجه به صندلیهای خالی، مشارکت بیش از 90 درصدی ثبت نام کنندگان در آزمون را شاهد بودیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، هفدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه، صبح امروز (پنجشنبه 10 اسفندماه) همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

عبدالله فقهی زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این آزمون، گفت: برنامه ریزی دقیقی از ابتدا در زمینه تشکیل ستاد آزمون و شورای سیاستگذاری و دیگر امور اجرایی و علمی، صورت گرفت. احکام مربوطه صادر و با وضعیت بسیار مطلوبی این همکاری آغاز و ادامه و امروز به سرانجام رسید.امیدواریم در مراحل بعدی هم این همدلی و مشارکت هم افزا و برادرانه ادامه پیدا کند.

وی افزود: این آزمون با حضور بیش از 240 هزار نفر شرکت کننده در 410 شهرستان کشور در حال برگزاری است. مشارکت بالای 90 درصدی شرکت کنندگان را در این آزمون شاهد بودیم.

فقهی زاده، درباره پروسه اعلام نتایج نیز بیان کرد: این پروسه از قبل تعریف و روی سایت مسابقات قرار گرفته است. اولین مرحله اعلام نتایج فردا انجام می شود و مراحل اعلام نتایج آزمون شفاهی نیز در آینده طبق زمان بندی اعلام می شود.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: امروز شاهد یک رویداد بزرگ قرآنی در سطح ملی هستیم. این آزمون نخستین بار همزمان در حوزه حفظ و مفاهیم به طور همزمان برگزار شده است. امیدوارم در دوره های بعد افزایش تعداد مشارکت کنندگان و گسترش محدود رشته‌های آزمون را شاهد باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها