چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
جامعه می‌تواند بر کار داوران کتاب سال نظارت کند

محمدامین قانعی‌راد می‌گوید: اعلام اسامی داوری جایزه کتاب سال به دلیل نظارت جامعه بر کار اعضا و نیز احساس مسئولیت خود افراد به دلیل این نگاه نظارتی، می‌تواند در کل تبعات مثبتی را برای جامعه داشته باشد.

محمد امین قانعی‌راد، مدیر گروه علم و معرفت انجمن جامعه‌شناسی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با بیان اینکه اعلام اسامی داوران جایزه کتاب سال می‌تواند در راستای بحث شفاف‌سازی جامعه مهم باشد عنوان کرد: کمیته‌های تصمیم‌گیری در ارتباط با سرنوشت گروه‌های اجتماعی تصمیم‌گیری می‌کنند و اگر اعضای هیات داوری شناخته شده باشد می‌تواند از سوی این گروه‌های اجتماعی روی آنها نظارتی شود، بنابراین من مخالف این نیستم که اسامی اعضای داوری رسانه‌ای شود.

وی ادامه داد: مهم است که این مساله از نظر جامعه بررسی شود که این افراد صلاحیت دارند که کار داوری کتاب را انجام دهند یا خیر؟ بنابراین اینکه جامعه این افراد را به صلاحیت برای داوری می‌شناسد یا خیر می‌تواند خود فی نفسه خوب باشد چراکه در این حالت می‌تواند خیالش راحت باشد که کار داوری کتاب‌ها را افرادی که برجسته، بی طرف و صاحب نظر هستند انجام می‌دهند.

این استاد جامعه‌شناسی در پایان سخنانش بیان کرد: از سوی دیگر خود اعضای داوری کتاب سال نیز وقتی بدانند که جامعه می‌داند که چه فردی در چه جایگاهی است و تصمیم‌گیری می‌کند و پیگیری دارد و بر آن نظارت می‌کند، طبیعی است که مسئولیت بیشتری را روی بحث تصمیم‌گیری‌های خود خواهد داشت.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط