چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
حضور نویسنده‌های کمتر شناخته‌شده ویژگی جایزه غنی‌پور

دبیر هفدهمین دوره جایزه ادبی شهید حبیب غنی‌پور گفت: در این دوره شاهد اتفاق خاص و به اصطلاح پدیده‌ای نبودیم و به نظر می‌‌رسد که حضور نویسنده‌های کمتر شناخته شده را می‌توان ویژگی این دوره دانست.

محمد ناصری؛ دبیر هفدهمین دوره جایزه ادبی شهید حبیب غنی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره بررسی آثار این دوره بیان کرد: علاوه بر آثار ارسالی به دبیرخانه جایزه،‌ داوران همه آثار مرتبط را رصد می‌کنند و آثار در سه شاخه کودک، نوجوان و بزرگسال بررسی شده‌اند.
 
به گفته ناصری، در بخش کودک، 740 اثر بررسی و از بین 350 عنوان در نهایت پنج کتاب به مرحله نهایی رسید؛‌ همچنین در بخش نوجوان هزار و 403 عنوان کتاب ارزیابی و چهار اثر از بین 83 عنوان منتخب مرحله نیمه نهایی به مرحله نهایی راه یافتند؛ در بخش بزرگسال نیز داوران از بین 494 عنوان 30 اثر را شایسته بررسی نهایی دانستند و پنج کتاب نامزد شد.
 
دبیر هفدهمین دوره جایزه ادبی شهید حبیب غنی‌پور درباره وضعیت کیفی آثار افزود: در سه شاخه کودک، نوجوان و بزرگسال این دوره اتفاق خاص و به اصطلاح پدیده‌ای را شاهد نبودیم و به نظر می‌‌رسد که حضور نویسنده‌های کمتر شناخته شده را می‌توان ویژگی این دوره دانست.  
 
دبیر هفدهمین دوره جایزه ادبی شهید حبیب غنی‌پور، مهم‌ترین ویژگی این رویداد فرهنگی را استقلال دانست و ادامه داد: هیچ‌‌گاه درباره استقلال این رویداد فرهنگی شائبه‌ای وجود نداشته و تا این دوره بدون حاشیه برگزار شده است. جوایز معنوی و داوری آثار از سوی شورای نویسندگان مسجد جواد‌‌الائمه(ع) از دیگر ویژگی‌های این رویداد فرهنگی است. معتقدم که جایزه ادبی شهید حبیب غنی‌پور به اصطلاح رفیق و رفیق بازی ندارد و فقط رفقا به یاد رفیق این جایزه را برگزار می‌کنند.
 
ناصری با بیان این مطلب که جایزه حبیب غنی‌پور برای اهالی ادبیات مهم است به همراهی بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان با این رویداد فرهنگی اشاره کرد و گفت: جوایز تغییری نکرده و مانند دوره‌های قبل به نویسندگان آثار شایسته تقدیر، نشان حبیب اهدا می‌‌شود، علاوه بر این برای نویسندگان آثار برگزیده، تندیس ویژه نیز در نظر گرفته شده است.

به گفته ناصری، دوشنبه(14 اسفند‌ماه) هفدهمین دوره جایزه ادبی شهید حبیب غنی‌پور در مسجد جواد‌الائمه(ع) به کار خود پایان می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها