چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
جامعه هنری از کتاب دور نیستند

سید محمدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: جامعه هنری کشور از کتاب دور نیستند و به‌طور جاری با آن ارتباط دارند و کتاب می‌خوانند. با تولید کتاب‌های بهتر و عرضه مناسب‌تر آن‌ها، هنرمندان برای انس بیشتر با کتاب و مطالعه در زمینه‌های تخصصی خود و دیگر حوزه‌ها، تشویق می‌شوند.

سید محمدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز (چهارشنبه 18 بهمن‌ماه) در حاشیه آئین اختتامیه سی‌وپنجمین جایزه کتاب سال و بیست و پنجمین دوره جایزه جهانی کتاب سال،‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا، گفت: با توجه به پیشینه جدی و قوی هنر ما در رشته‌ها و شاخه‌های مختلف و گرایش‌های نوینی که در این عرصه به‌وجود آمده، امروز مطالعات هنری یکی از جدی‌ترین مباحث نظری هنر است. بخشی از جایزه کتاب سال نیز مربوط به کتاب‌هایی است که در حوزه هنر تالیف می‌شود.
 
وی ادامه داد: یکی از سرفصل‌های داوری جایزه کتاب سال، مربوط به کتاب‌های هنر است. طبیعتا جایزه کتاب سال و جایزه جهانی کتاب سال، یک فرصت و امکان ویژه است که نسبت به تمام موضوعات مرتبط با کتاب، نگاه دوباره‌ای داشته باشیم.
 
حسینی با اشاره به برنامه‌های این معاونت در زمینه کتاب افزود: یکی از مأموریت‌های ما پرداختن به حوزه کتاب‌‌ در شاخه هنر است. تلاش ما این است که بتوانیم کتابخانه‌های متعلق به معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را ساماندهی کنیم. موزه هنرهای معاصر، کتابخانه‌ای درباره شاخه معماری دارد. مرکز موسیقی، تأتر شهر، مرکز آفرینش‌های هنری نیاوران و دیگر مراکز هنری کشور هم کتابخانه‌های غنی در حوزه‌های نظری هنر دارند.
 
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره پیوند کتاب با بدنه جامعه هنری کشور، اظهار کرد: جامعه هنری کشور از کتاب دور نیستند و به‌طور جاری با آن ارتباط دارند و کتاب می‌خوانند. با تولید کتاب‌های بهتر و عرضه مناسب‌تر آن‌ها، هنرمندان برای انس بیشتر با کتاب و مطالعه در زمینه‌های تخصصی خود و دیگر حوزه‌ها، تشویق می‌شوند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها