سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
منتقدان منصف نتایج کتاب سال را نقد کنند

مهدوی‌راد؛‌ با اشاره به تاثیر برگزاری جایزه کتاب سال بر استاندارد‌سازی تولید محتوا بر لزوم حمایت مسئولان فرهنگی و پژوهشی از آثار برتر تاکید کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد‌علی مهدوی‌راد؛ دبیر سی‌‌وپنجمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره تاثیر برگزاری این رویداد فرهنگی بیان کرد: درباره تاثیر‌گذاری برگزاری جایزه کتاب سال پژوهش میدانی و دقیقی انجام نشده و آمار و اخباری درباره میزان تاثیر‌گذاری برای استانداردسازی در اختیار نیست؛ اما بی‌تردید برگزاری این رویداد فرهنگی برای این منظور موثر است.
 
دبیر سی‌‌وپنجمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ادامه داد: مشاهدات و ارتباط با نویسندگان نشان می‌دهد که برگزاری جایزه کتاب سال توجهات را جلب می‌کند؛ به‌عبارت دیگر همه می‌خواهند در این رویداد فرهنگی دیده شوند.
 
مهدوی‌راد درباره حمایت مسئولان فرهنگی از نویسندگان برتر جایزه کتاب سال افزود: به نظر می‌‌رسد که بعد از برگزاری آیین اختتامیه سی‌‌وپنجمین دوره جایزه کتاب سال و معرفی آثار کتاب‌های برتر، حمایت به‌ویژه از سوی مسئولان فرهنگی و پژوهشی آغاز می‌شود؛ البته حمایت‌ها کافی به نظر نمی‌رسد.
 
این مقام مسئول در حوزه جایزه کتاب سال با تاکید بر روشن شدن دلایل برگزیده شدن آثار در رویداد‌های حوزه کتاب از‌ جمله کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، کتاب سال حوزه و جایزه فارابی گفت: برای بررسی دلایل برگزیده شدن کتاب‌ها در این رویداد‌ها، منتقدان به بررسی آثار بپردازند؛ البته منتقدان منصف! نه افرادی که جوسازی می‌کنند. نقد آثار برتر موجب نزدیک شدن به هدف جایزه کتاب سال می‌شود.
 
مهدوی‌راد با اشاره به توجه موسسه خانه کتاب به‌عنوان برگزار کننده و مسئول دبیر‌خانه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران به موضوع نقد آثار برتر بیان کرد: موسسه خانه کتاب در طول سال با برگزاری نشست‌های نقد کتاب با حضور مولف و مترجم به بررسی آثار برتر می‌پردازد و به نظر می‌رسد که با فراگیر شدن این موضوع می‌توان به هدف اصلی جایزه کتاب سال نزدیک شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها