سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
​اختتامیه دومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی با حضور وزیر ارشاد/ حضور فعال شهرها و روستاها

آیین اختتامیه جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان، پنج‌شنبه ۲۱ دی ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.

علی‌اصغر سیدآبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: دومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان، از فروردین ماه سال جاری در شهر‌ها و روستاهای مختلف آغاز به کار کرد و آیین اختتامیه آن پنج‌شنبه ۲۱ دی ماه با حضور سیدعباس صالحی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی؛ معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از نویسندگان و فعالان حوزه فرهنگ و اعضا و تسهیل‌گران باشگاه‌های برگزیده و تقدیری در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.
 
دبیر جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم در جلسه پرسش و پاسخی که با حضور کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، شرکت کرده و به پرسش‌های آنها پاسخ می‌دهد. در ادامه مراسم هم دو باشگاه برگزیده، یک مربی برگزیده، یک نامۀ برگزیده، یک فیلم برگزیده و تقدیری‌ها معرفی می‌شوند.
 
وی ویژگی مهم این دوره جام باشگاه های کتابخوانی را اضافه شدن روستاها به جشنواره و حضور فعال شهرها و روستاها عنوان کرد و گفت: در دوره قبلی این جام 15 شهر حضور داشتند که تعداد آنها در دومین دوره به 85 شهر رسید و روستاها نیز حضور فعالی داشتند. همچنین کیفیت کار هم نسبت به دوره قبل افزایش داشته است. و این افزایش کیفیت هم در زمینه باشگاه‌ها و هم در زمینه فیلم‌های ارسالی مخصوصا در روستاها و شهرهای کوچک چشمگیر بود.
 
به گفته سیدآبادی، باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان قبل از هرچیز تمرینی است برای کارجمعی که محورش کتاب است. هر باشگاه کتاب‌خوانی از دست کم ۱۲ کودک یا نوجوان تشکیل شده است که با حمایت یک هماهنگ کننده بزرگسال فعالیت می‌کند. اعضا در باشگاه‌های کتاب‌خوانی تمرین می‌کنند تا کتاب‌هایشان را مبادله کنند و آنها با خریدن یک کتاب از کتابفروشی، دست‌کم ۱۲ کتاب می‌توانند بخوانند. تأکید شده است که حتما از کتاب‌فروشی کتاب بخرند.آنها درباره کتاب ها با هم گفت‌وگو کرده‌اند و پس از گفت‌وگو کتاب‌ها را داوری کرده‌اند. بعد برای نویسندگان کتاب‌ها نامه نوشته‌اند و درباره کتاب‌هایی که دوست داشته‌اند، فیلم‌های یک دقیقه‌ای ساخته‌اند.
 
سیدآبادی اظهار امیدواری کرد سال آینده بتوانیم جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی را در همه شهرهای ایران و بسیاری از روستاهای کشورمان برگزار کنیم و باشگاه‌های کتاب‌خوانی در همه جای ایران تشکیل شوند و همه بچه‌ها به کتاب‌های خوب دسترسی پیدا کنند.



مراسم پایانی دومین دورۀ جام باشگاه‌های کتابخوانی، با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه خانه کتاب، باغ کتاب تهران، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تین تاک، ساعت 14 پنج‌شنبه (21 دی‌ماه 1396) در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.
 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي آموزگار ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    دستمريزاد به دكتر صالحي با اين انتخاب هاي خوب.
  • مربی ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    سلام خدمت مسئولین محترم پایتخت با تمام وجود بدون هیچ امکاناتی در روستاها برای ترویج فرهنگ مطالعه زحمت می کشیم و یک کسی نیست که از عملکرد و کارکرد ما تشکر کنه و حدود 18 مربی هستیم که در روستاها فعالیت می کنیم ایا از میان این 18 نفر کسی نبود که از بین ما در اختتامیه جام باشگاه های کتابخوانی کودک روستایی تجلیل بشود واقعا که دستتان درد نکند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها