دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
ارائه بیش از 3میلیون نسخه کتاب در کتابخانه‌های اصفهان

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با اشاره به فعالیت خیرین کتابخانه‌ساز در این استان از نذر 150 هزار عنوان کتاب به همت ناشران و مردم خبر داد.

امیر هلاکویی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی این استان گفت: مجموع فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی استان بر سه محور ایجاد انگیزه، ایجاد دسترسی و ایجاد مهارت استوار است.

وی ضمن بیان اینکه در حوزه ایجاد انگیزه بر ارزش و اهمیت امر کتابخوانی تاکید می‌شود، اظهار کرد: اداره کل نهاد‌ کتابخانه‌های عمومی استان برای تحقق این هدف سال گذشته 6 هزار و 500 فعالیت فرهنگی و در 6 ماه نخست سال جاری نیز سه هزار و 500 برنامه فرهنگی اعم از نشست‌های کتابخوانی و معرفی کتاب، گروه‌های مطالعاتی، مسابقه کتابخوانی جلسات قرآن و نهج‌البلاغه و کانون‌های ادبی را اجرا کرده است. 
 
به گفته این مقام مسئول، استان اصفهان، 180 کتابخانه نهادی، 112 کتابخانه مشارکتی و چهار کتابخانه مستقل دارد که مجموعا سه میلیون و200 هزار نسخه کتاب در این کتابخانه‌ها ارائه می‌شود. علاوه‌براین 37 ایستگاه مطالعاتی نیز در بیمارستان‌ها و فرودگاه‌ها در اختیار مردم است.
 
هلاکویی درباره ایجاد مهارت به‌عنوان یکی دیگر از اهداف اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: مهارت‌آموزی، دیگر هدف این جریان است و براین اساس کتابخوانی و قصه‌خوانی به‌ویژه برای کودکان دنبال می‌شود.     
 
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با اشاره به وجود 30 کتابخانه ناتمام در اصفهان ادامه داد: طی سه سال گذشته به همت رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و همراهی دولت به‌ویژه فرمانداران، در حوزه ساخت کتابخانه‌های عمومی وضعیت قابل توجهی داریم. بر این اساس یک هزار و 500 کتابخانه تجهیز و ظرفیت کتابخانه‌ها تا 300 هزارجلد کتاب افزایش پیدا کرد.
 
به گفته این مقام مسئول خیرین کتابخانه‌ساز در نجف‌آباد با بودجه 500 میلیون تومانی و در خالد‌آباد نطز کتابخانه ساخته‌اند؛ علاوه براین مردم و ناشران نیز طی دو سال گذشته 150 هزار عنوان در قالب نذر کتاب در فعالیت‌های فرهنگی مشارکت داشته‌اند.  
 
هلاکویی درباره برنامه‌های اداره کل برای کتابداران، ضمن اشاره به برگزاری همایش «مهارت‌های ارتباطی برای کتابداران کتابخانه‌های عمومی» به برگزاری دوره‌های آموزش مدیریت بحران و نقد کتاب برای کتابداران استان خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها