سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
حضور سوره مهر با 300 نسخه کتاب در نمایشگاه دهلی‌نو

انتشارات سوره مهر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب دهلی نو، با بیش از 300 نسخه کتاب در حوزه‌های ادبیات، ادبیات پایداری، شعر، رمان و موسیقی حضور دارد.

حمید شیروانی؛ معاون تولید انتشارات سوره مهر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به حضور انتشارات سوره مهر در نمایشگاه کتاب دهلی‌نو، عنوان کرد: این نمایشگاه از این جهت برای ما اهمیت دارد که کتاب‌های فارسی زیادی در آن خرید و فروش می‌شود و زبان فارسی نیز کمابیش در آن رواج دارد، به همین دلیل می‌تواند بازار خوبی برای کتاب‌های ایرانی باشد.
 
وی ادامه داد: حضور سوره مهر در این نمایشگاه، مانند نمایشگاه‌های دیگر نیست که حتما درباره رایت کتاب اقداماتی داشته باشیم یا کتاب‌های ترجمه شده را همراه خود ببریم، از آنجایی که امسال برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب دهلی حضور داریم، کتاب‌های فارسی که احساس می‌کنیم برای محیط هند مناسب است ارائه خواهیم کرد.
 
شیروانی با بیان ایکه حدود 300 نسخه کتاب در این نمایشگاه ارائه خواهیم کرد، گفت: تلاش می‌کنیم حضورمان در نمایشگاه، زمینه‌ای برای حضور قوی‌تر سوره مهر در سال‌های آینده این نمایشگاه باشد و با شناسایی ظرفیت‌هایی که صنعت نشر هند و این نمایشگاه دارد، در سال آینده با برنامه‌های متنوع‌تری حضور داشته باشیم.
 
معاون تولید انتشارات سوره مهر با اشاره به کتاب‌هایی که امسال توسط این انتشارات در نمایشگاه ارائه می‌شود، نیز توضیح داد: کتاب‌هایی که در نمایشگاه عرضه می‌کنیم در حوزه‌های ادبیات، ادبیات پایداری، شعر، رمان و موسیقی است، همچنین با افرادی که در حوزه بین‌الملل و هند فعال بودند نیز رایزنی داریم تا اقداماتی را در این حوزه انجام دهیم.
 
وی با اشاره به حضور یک نویسنده حوزه ادبیات و زبان فارسی در این نمایشگاه، گفت: دکتر محمد بابایی، استاد ادبیات فارسی به عنوان نویسنده میهمان در نمایشگاه حضور خواهد داشت و برنامه‌های سخنرانی در دانشگاه‌ها و مجامع فرهنگی برای او پیش‌بینی کرده‌ایم.
 
شیروانی با بیان اینکه امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم از حضور نویسندگان دیگر در نمایشگاه دهلی‌نو استفاده کنیم، یادآور شد: با مسئولان نمایشگاه تعامل و رایزنی داشتیم و از آن‌ها درخواست کردیم در پنل‌هایی که برای تبادل کتاب بین ناشران هندی و ایرانی است، حضور داشته باشیم.
 
به گفته وی، یکی دیگر از برنامه‌های سوره مهر در نمایشگاه کتاب دهلی‌نو، حضور کارشناسان حوزه کتاب الکترونیک و فروش آنلاین این انتشارات برای مذاکره با ناشران هندی درباره خرید و فروش آنلاین کتاب خواهد بود.
 
نمایشگاه کتاب دهلی نو از 16 تا 24 دی ماه 96 در شهر دهلی نو برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط