سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
حضور پررنگ ایران در نمایشگاه کتاب دهلی‌نو

امیرمسعود شهرام‌نیا؛ مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی با اشاره به حضور ایران در نمایشگاه کتاب دهلی‌نو، از پیش‌بینی برنامه‌های فرهنگی و نشست‌های تخصصی در غرفه ایران خبر داد. این نمایشگاه از 16 تا 24 دی 96 در شر دهلی نو برگزار می‌شود.

امیر مسعود شهرام‌نیا در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره حضور ایران در نمایشگاه کتاب دهلی نو، عنوان کرد: در سال‌های اخیر به دنبال جایگاه خوب و مناسب زبان فارسی در کشور هند و استبال مردم این کشور از کتاب‌های ایرانی، تلاش کردیم حضور پررنگی در نمایشگاه دهلی‌نو داشته باشیم.
 
وی ادامه داد:  از سوی دیگر صنعت نشر هند، جایگاه مهمی برای کشور ما به شمار می‌آید، زیرا مخاطبان بالقوه‌ای برای ترجمه آثار ایرانی در این کشور حضور دارند. به همین دلیل است که این سال‌ها در این نمایشگاه حضور داریم و امسال نیز با همکاری رایزن فرهنگی ایران در هند در نمایشگاه دهلی‌نو غرفه خواهیم داشت.
 
مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این نمایشگاه توضیح داد: قرار است در همکاری با یکی از آژانس‌های ادبی و انتشارات سوره مهر در این نمایشگاه حضور داشته باشیم و برنامه‌های متنوع فرهنگی درغرفه ایران برگزار کنیم.
 
شهرام‌نیا با بیان اینکه امسال با دست پُر به نمایشگاه دهلی‌نو خواهیم رفت، تاکید کرد: دیدارهای مختلف با ناشران هندی و بین‌المللی حاضر در این نمایشگاه برای توسعه همکاری های بین‌المللی در صنعت نشر، همچنین معرفی ظرفیت‌های نشر ایران پیش‌بینی شده است.
 
وی درباره دیگر برنامه‌های جانبی غرفه ایران در نمایشگاه دهلی‌نو، توضیح داد: نشست‌هایی نیز با هدف معرفی برترین و بهترین کتاب‌های ایرانی در غرفه ایران خواهیم داشت، همچنین در تلاش هستیم حداقل یکی از نویسندگان کشور نیز در غرفه ایران حضور داشته باشد.
 
به گفته شهرام‌نیا، انتشارات سوره مهر نیز برنامه های مختلفی برای معرفی کتاب‌ها و آثار انتشارات خود در نظر گرفته است که اطلاعرسانی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها