یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
لزوم حضور نماینده اتحادیه ناشران در حل اختلاف‌های مالیاتی

ناشران و کتابفروشانی که به برگه تشخیص یا تصمیم مالیاتی مجموعه خود اعتراض دارند، قبل از ارجاع پرونده به هیات حل اختلاف مالیاتی، حتما این نکته را قید کنند که نماینده صنف در دفاع از آن‌ها باید حضور داشته باشد.

محمود آموزگار؛ رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اهمیت رسیدگی به موضوع اختلاف مالیاتی عنوان کرد: اتحادیه ناشران و کتابفروشان 8 نماینده برای حضور در هیات‌های حل اختلاف دارد و اعضای اتحادیه می‌توانند در مواقع مختلف از حضور آن‌ها استفاده کنند.
 
وی افزود: در بند 3 ماده 244 درباره هیات‌های حل اختلاف مالیاتی آمده است؛ اصنافی که به برگه تشخیص یا تصمیم مالیاتی خود اعتراض دارند و پرونده آن‌ها در هیات حل اختلاف مالیاتی مطرح می‌شود باید همزمان با اعتراض در برگه قید کنند که نماینده صنف در دفاع از آن‌ها حضور داشته باشد.
 
آموزگار با بیان اینکه حضور نمایندگان اتحادیه در هیات‌های حل اختلاف می‌تواند در کاهش مشکلات اعضای صنف موثر باشد، گفت: نمایندگان اتحادیه اشراف بیشتری بر موضوع و مشکلات دست‌اندرکاران حوزه نشر دارند و در زمینه تشخیص‌های مالیاتی می‌توانند حضور موثرتری داشته باشند.
 
به گفته وی، اصناف در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی اعم از ناشران  و کتابفروشان باید حتما زمان اعتراض به حضور نماینده صنف اشاره کند وگرنه ممکن است فردی از اتاق بازرگانی در این جلسه حضور داشته باشد که در رای و تصمیم‌گیری نهایی موثر باشد.

وی یادآور شد:‌ اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در این زمینه برای پیگیری حقوق اعضای صنف در تعامل با سازمان‌ها و نهادهای مختلف اقدامات مختلفی را دنبال می‌کند و این موضوع یکی از آن‌ها به شمار می‌آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها