چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
اختصاص ردیف بودجه به ادبیات، طلیعه‌ای در حوزه کتاب

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اختصاص ردیف بودجه به حوزه ادبیات، اقدامی ضروری در حوزه فرهنگ به شمار می‌آید، گفت: این اقدام می‌تواند طلیعه‌ای باشد تا جایگاه و نقش کتاب در میان انجمن‌ها، صنوف و معرفی آن و حضور خارجی در حد توان تامین شود، در این میان توجه به مناطق کم‌برخودار نیز باید در اولویت این برنامه‌ها باشد.

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی در گفت وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اهمیت اختصاص ردیف بودجه در حوزه ادبیات و کتاب، عنوان کرد: معرفی و نقش جایگاه کتاب و فرهنگ مطالعه در نقاط کم‌برخوردار از ضروریات کار حوزه معاونت فرهنگی وزار فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در این بودجه دیده شده است.
 
وی افزود: مبلغی که برای این کار در نظر گرفته شده است با توجه به گستردگی کار ممکن است نتواند خیلی پاسخگوی نیازهای این حوزه باشد و حتی با این رقم نتوان اقدام خاصی را ساماندهی کرد، اما در این میان توجه به مناطق کم‌برخودار نیز باید در اولویت این برنامه‌ها باشد.
 
نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از اختصاص بودجه‌ای مجزا برای حوزه ادبیات، گفت: این کار، اقدامی ضروری در حوزه فرهنگ به شمار می‌آمد که می‌تواند طلیعه‌ای باشد تا جایگاه و نقش کتاب در میان انجمن‌ها، صنوف و معرفی آن و حضور خارجی در حد توان تامین شود.
 
قاضی زاده هاشمی افزود: معتقدم آن چیزی که الان به عنوان حمایت از حوزه چاپ و نشر و یارانه ناشران در قالب حمایت از خرید کتاب پرداخت می‌شود باید به صورت جدی‌تری هدف‌گذاری شود و از کتاب‌های شاخص در عرصه‌های داخلی و جهانی حمایت شوند.
 
وی با بیان اینکه در کارهای فرهنگی باید از سطح به عمق برویم، یادآور شد: اگر از آثار ارزشمند و خواندنی حمایت شود، زمینه‌ای ایجاد می‌شود تا بتوانیم کتاب‌هایی که دارای تفکر مولف و پیشتازانه است را بیشتر به جامعه معرفی کنیم و در حوزه نشر و کتاب به جای حمایت در قالب خرید به سمت معرفی و گسترش آن‌ها درعرصه‌های مختلف باشیم.
 
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی صحبت‌های خود تاکید کرد: اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتبار حوزه یارانه حمایت از ناشران را که در قالب خرید کتاب صرف می‌کند، بر روی معرف آثار شاخص و مشخصی که دارای استانداردهای داخلی و بین المللی است تمرکز دهد و به عبارتی در عمق نیز بتواند کارهای عمیق در حوزه فرهنگ و نشر کتاب انجام دهد، در آینده نزدیک زودتر به نتیجه مطلوب می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط