جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
صدای دنیای نشر از «رادیو کتاب»

زندیان، مدیر گروه کتاب رادیو فرهنگ با بیان این مطلب که «رادیو کتاب» فضایی را برای اهالی نشر کاغذی و الکترونیک برای معرفی آثار جدید فراهم کرده است به استقبال اهالی قلم از این برنامه به‌عنوان حرکت غیر انتفاعی در حوزه فرهنگ اشاره کرد.

نیلوفر زندیان، مدیر گروه کتاب رادیو فرهنگ، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره  برنامه جدید رادیو در حوزه کتاب گفت: برنامه «رادیو کتاب» به منظور ارتباط زنده و مستقیم با اهالی کتاب و نشر تولید شده است.
 
به گفته زندیان، «رادیو کتاب» پاتوقی صمیمی برای اهالی کتاب خواهد شد. فضایی برای معرفی بی‌واسطه آثار مکتوب و الکترونیک به مخاطبانی که نیاز به راهنمایی و اطلاع‌رسانی و مشاوره درباره کتاب دارند. برنامه‌سازان این مجموعه ضمن تعامل با مخاطبان میزبان اندیشمندان و صاحبنظران هستند تا تازه‌ترین آراء و پژوهش‌ها را با جامعه فرهیخته مخاطبان در میان بگذارند.
 
این تهیه‌کننده برنامه‌های رادیو فرهنگ با اشاره به زمان پخش «رادیو کتاب» ادامه داد: پخش آزمایشی «رادیو کتاب» از یازدهم آذر‌ماه آغاز شد و هفت روز بعد نیز به‌طور رسمی از موج اف ام ردیف 106 مگاهرتز از رادیو فرهنگ به‌صورت زنده هر روز به استثناء جمعه‌ها از ساعت 16 و 30  تا 18 و 30 دقیقه شنیده می‌‌شود.  
 
زندیان در تشریح اهداف تولید «رادیو کتاب» افزود: هدف عوامل تولید «رادیو کتاب» ارتباط پویا و زنده با نویسندگان، مترجمان، مصححان، ناشران و دیگر عوامل تولید کتاب است. مخاطبان نیز در این برنامه ترکیبی نقش موثری دارند و سازنده بخش‌هایی از برنامه هستند.
 
این عضو مجموعه «رادیو کتاب» با اشاره به تنوع موضوعی برنامه «رادیو کتاب» ادامه داد: تنوع موضوعی «رادیو کتاب» امکان گستردگی مباحث را فراهم می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند، شنبه‌ها  «کتاب و میراث»، یکشنبه‌ها «کتاب و کودک»، دوشنبه‌ها «کتاب و ترجمه»، سه‌شنبه‌ها «کتاب و فضای مجازی»،‌چهارشنبه‌ها«کتاب و هنر» و پنجشنبه‌ها «کتاب امروز» را شنونده باشند.

به اعتقاد زندیان استمرار در پخش  و حضور اهالی کتاب در استودیو پخش زنده رادیو فرهنگ از ویژگی‌های «رادیو کتاب» است؛ این برنامه‌ساز رادیو درباره دیدگاه مهمانان این برنامه عنوان کرد: اهالی کتاب، بسیار استقبال کردند و از این حرکت غیرانتفاعی که فرصت مبسوط و در عین حال کارشناسانه‌ای به معرفی آثار آنان اختصاص می‌دهد اعلام رضایت کردند.
 
 این تهیه‌کننده رادیو با اشاره به مشارکت 40 برنامه‌ساز در تولید و پخش «رادیو کتاب» استقبال مخاطبان را با توجه به ارسال پیامک‌ و تماس‌های تلفنی رضایت بخش اعلام کرد.    
 
 زندیان در ادامه گفت: با مراکز جریان‌ساز حوزه کتاب از‌جمله معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه خانه کتاب، اتحادیه ناشران و کتابفروشان، مجمع ناشران انقلاب اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ارتباط خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها