یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
باید منبع اصلی دریافت اطلاعات کتاب باشد نه فضای مجازی

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با اشاره به بررسی‌ها طرح‌های مختلف برای فعالیت بیشتر این نهاد در سطح ملی با هدف ترویج کتابخوانی از پیش‌بینی برنامه‌‌های مختلف به مناسبت بیست و پنجیمن دوره هفته کتاب خبر داد.

اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و  کتابخانه ملی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره برنامه‌های این نهاد در بیست‌وپنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به رسالت ذاتی کتابخانه ملی ایران، موظفیم که به این هفته کتاب و کتابخوانی توجه خاص داشته باشیم. مضاف بر اینکه امسال مقارن است با هشتادمین سالگرد تاسیس کتابخانه ملی.

وی اظهار داشت: در این راستا، برگزاری سمینار «مطالعات اسلامی ایران» با هدف ارائه یافته‌های پژوهشی در سطح ملی یکی از برنامه‌های کتابخانه ملی به مناسب هفته کتاب است.  
 
بروجردی با اشاره به کارکرد علمی ـ پژوهشی کتابخانه ملی در حوزه فرهنگ و تاکید بر نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان متولی امر فرهنگ ادامه داد: کتابخانه ملی وظیفه دارد تا یافته‌های علمی را ارائه کند؛ بنابراین کارگاه‌ها و نشست‌هایی تخصصی به‌طور ویژه در بیست‌و‌پنجمین دوره هفته کتاب برپا خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌هامان را به سمتی پیش ببریم که کتاب به خانه‌‌های مردم برگردد و به‌ دغدغه خانواده‌ها تبدیل شود.
 
رئیس سازمان اسناد و  کتابخانه ملی با تاکید بر لزوم توجه مردم به کتاب به‌عنوان منبع اصلی دریافت اطلاعات افزود: مردم نباید یافته‌های خود را از لابه‌لای محتوای تلفن‌ها و فضای مجازی به دست بیاورند.

وی در توضیح سخنانش گفت: محتوای فضای مجازی کوتاه است و نتیجه‌گیری وسیعی ندارد بنابراین ماندگار نیست.

بروجردی خاطرنشان کرد: برای رسوخ پیدا کردن دانش موظفیم به نقش انجمن‌های علمی-فرهنگی که در توسعه کتابخوانی نقش موثر دارند، توجه ویژه داشته باشیم. با این رویکرد؛ بردن کتاب به خانه‌های مردم و افزایش فعالیت در روستا‌ها و در سطح ملی، از دیگر پیشنهاد‌هایی است که در حال بررسی آن هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها