دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
فرهنگ‌نامه علمی 60 جلدی برای کودکان چاپ می‌شود

امیرهوشنگ اقبال‌‌پور، مدیر انتشارات بین‌المللی آبرنگ، از چاپ مجموعه شصت جلدی «فرهنگ‌نامه علمی برای کودکان» خبر داد و گفت: این مجموعه برای دانش‌آموزان ابتدایی است و به آنها در آموزش مسائل محیط زیست کمک می‌کند.

امیرهوشنگ اقبال‌‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، از چاپ مجموعه «فرهنگ‌نامه علمی برای کودکان» خبر داد و گفت: این مجموعه شامل 60 جلد است که در سال 2017 توسط انتشارات نشنال جئوگرافیک آمریکا در حوزه شناختی پیرامون آموزش محیط اطراف و محیط زیست برای کودکان منتشر شده است.
 
مدیر انتشارات بین‌المللی آبرنگ ادامه داد: این مجموعه توسط امیرهوشنگ اقبال‌پور، علی اکبر قاری نیت، پریسا مهدوی و محمدمهدی آقایی ترجمه شده و برای دانش‌آموزان ابتدایی است و به آنها در آموزش مسائل محیط زیست کمک می‌کند. تا به حال نیز 10 عنوان از این فرهنگ‌نامه علمی منتشر شده است و تا پایان پاییز سایر جلدها نیز منتشر خواهد شد.
 
به گفته وی، زلزله، آتشفشان، فضا، آب، جنگل، آتش‌سوزی، حشرات، قورباغه، زرافه‌ها، ماموت‌ها، رودخانه‌ها، سیارات، مارها، لاک‌پشت‌ها، مرجان‌های دریایی، اقیانوس‌ها، بیابان‌ها و ... از عنوان‌های این مجموعه 60 جلدی است که تا به حال طوفان‌ها، از دانه تا گیاه، آب، آتش فشان‌ها، آلبرت انیشتین، زرافه‌ها، مومیایی، لاک‌پشت‌ها، قورباغه‌ها و عنکبوت‌ها از این مجموعه منتشر شده است.
 
این نویسنده و مترجم درباره دیگر آثار در دست چاپ انتشارات آبرنگ نیز گفت: علاوه بر این مجموعه 20 جلدی شکسپیر با بازنویسی علی اکبر عبدالهی را نیز در دست چاپ داریم که تا یک ماه دیگر برای نوجوانان منتشر خواهد شد. از عنوان‌های این مجموعه می‌توانم به «اتلو، مکبث، قصه زمستان، رومئو و ژولیت و ...» اشاره کنم.
 
اقبال‌پور همچنین از انتشار دو مجله برای کودکان و درباره کودکان خبر داد و گفت: نشریه «آوای کودکی» نخستین مجله تخصصی ویژه والدین و مربیان است که از سوی انتشارات بین‌المللی آبرنگ در تیراژ 50 هزار نسخه منتشر می‌شود و با همکاری بهزیستی 17500 نسخه از آن به طور رایگان بین 17500 مهدکودک‌ در سطح کشور به صورت رایگان توزیع می‌شود. «آوای آبرنگ» نیز مجله تخصصی فعالیت‌محور ویژه کودکان 3 تا 6 سال است که با تیراژ 50 هزار نسخه از سوی انتشارات بین‌المللی آبرنگ منتشر می‌شود. 

امیرهوشنگ اقبال‌پور، ناشر و نویسنده کتاب‌های کودکان ونوجوانان در سال 1350 متولد شد. از جمله کتاب‌های او می‌توان به «آموزش کل دروس سال اول دبیرستان»، «هوش و خلاقیت پیش دبستانی: قابل استفاده دانش اموزان مدارس ایرانی خارج از کشور»، «آموزش زبان انگلیسی پیش دبستانی»، «هوش و خلاقیت، معما و سرگرمی»، «دنیای علوم پنجم دبستان»، «هوش و خلاقیت پیش دبستانی»، «جانوران»، «مفاهیم ریاضی: آموزش مفاهیم پایه‌ای فارسی-انگلیسی» و «آموزش گام به گام انگلیسی دوم راهنمایی» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها