پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مومنی‌شریف: به ادبیات جنگ بی‌توجهی کرده‌ایم

محسن مومنی‌شریف، رئیس حوزه هنری با اشاره به بی‌نیازی کشور از ادبیات وارداتی با انتقاد از بی‌توجهی به مکتب ادبی «ادبیات جنگ» گفت: از شکل‌گیری جریان نقد خاطره‌نگاری جنگ در حوزه هنری استقبال می‌کنیم.

محسن مومنی‌شریف، رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره جایگاه نقد کتاب‌های شاخه «خاطره‌نگاری جنگ» اظهار کرد: از شکل‌گیری جریان نقد خاطره‌نگاری جنگ در حوزه هنری استقبال می‌کنیم؛ این دسته از کتاب‌ها خاطرات صِرف نیستند بلکه در جایگاه ادبیات معرفی می‌شوند.
 
وی افزود: کتاب‌‌های بهناز ضرابی‌زاده و حمید حسام از هویت ادبی خود به‌طور کامل دفاع می‌کنند. خاطرات هشت سال دفاع مقدس معارف جنگ هستند و در قالب ادبیات قرار می‌‌گیرند. تخیل در تدوین این دسته از کتاب‌ها دخالت ندارد؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز از جنبه ادبی این آثار دفاع کردند. کشور با وجود این کتاب‌ها از ادبیات وارداتی بی‌نیاز شده است.  
 
مومنی‌شریف افزود: امید‌وار بودیم که دانشگاه‌ها به فرمایشات رهبر معظم انقلاب توجه داشته باشند. همواره بی‌توجهی به این موضوع را در قالب گله مطرح کرده‌ایم. برخی دانشجویان موضوعاتی در حوزه «ادبیات جنگ» را برای تدوین رساله دانشگاهی انتخاب کرده‌اند با این وجود نسبت به این نوع مکتب ادبی کمتر توجه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها