شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
برگزیدگان سومین مسابقه خلق کتاب تصویری مشخص شدند

فریدون عموزاده خلیلی از مشخص شدن نتایج سومین مسابقه خلق کتاب تصویری خبر داد و گفت: تداوم کارگاه‌ها و مسابقات خلق کتاب تصویری می‌تواند دربردارنده نتایج درخشانی برای تولیدات این حوزه باشد و شایسته است این کارگاه‌ها به صورت مداوم در طول سال برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سومین کارگاه خلق کتاب تصویری که چندی پیش با حضور استادان نویسنده و تصویرگر، هدی حدادی، کمال طباطبایی و فریدون عموزاده خلیلی با همکاری انجمن تصویرگران، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی برگزار شد، شنبه (30 بهمن ماه) برگزیدگان خود را از بین 15 نویسنده و تصویرگر معرفی می‌کند.
 
فریدون عموزاده خلیلی در گفت‌وگو با ایبنا درباره سومین دوره کارگاه و مسابقه خلق کتاب تصویری بیان کرد: امسال سومین دوره مسابقه خلق کتاب تصویری را برگزار می‌کنیم. در این دوره، نویسندگان و تصویرگران به صورت تیم‌های دونفره در کارگاه خلق کتاب تصویری شرکت و با همفکری و هماهنگی با یکدیگر کتاب تصویری را خلق می‌کنند.
 
رئیس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان توضیح داد: ایده اولیه برگزاری این کارگاه از آنجا شکل گرفت که در ایران هم مانند هر جای دیگری بین تصویرگر و نویسنده در خلق کتاب ممکن است تفاوت دیدگاه و تعارض‌هایی در میزان و نحوه ارائه متن و تصاویر وجود داشته باشد. بر این اساس، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با همفکری انجمن تصویرگران و موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران تصمیم گرفت فرآیندی بنا نهد تا در آن نویسنده و تصویرگر از ابتدای شکل‌گیری ایده کتاب در کنار هم باشند و این ایده را گام به گام و مستقیما همراه و همگام با هم پیش برند و در نهایت کتابی خلق شود که حاصل تفکر و همراهی مشترک این دو نفر باشد.
 
وی در ادامه اظهار کرد: امسال این ایده را در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت مطرح کردیم که از سوی نویسندگان و تصویرگران بسیاری که در آنجا حضور داشتند مورد استقبال قرار گرفت. همچنین در این دوره از کارگاه تصویرگرانی از کشور ایتالیا نیز حضور داشتند که نوع کار و فعالیت‌های صورت گرفته در این کارگاه برایشان بسیار جالب توجه بود و معتقد بودند که تجربه تازه‌ای برای آنها بوده که تا به حال در ایتالیا نداشته‌اند.
 
رئیس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان این دوره را بسیار پخته‌تر و بهتر از دو دوره قبل ارزیابی کرد و گفت: در این دوره 15 نویسنده و 15 تصویرگر توسط انجمن‌ نویسندگان و تصویرگران از بین متقاضیان برای حضور در کارگاه انتخاب شده‌ بودند به همین دلیل سطح کار بسیار بالاتر از دوره‌های قبل بود.
 
وی درباره برگزیدگان این دوره نیز بیان کرد: در این دوره سه نویسنده و سه تصویرگر به عنوان برگزیده معرفی خواهند شد که نویسنده و تصویرگر کتاب اول به نمایشگاه کتاب بلونیا(2017) اعزام خواهند شد. همچنین در این دوره 10 کتاب به عنوان آثار برگزیده برای چاپ انتخاب می‌شوند که به زودی منتشر و در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.
 
به گفته عموزاده خلیلی، تداوم این کارگاه‌ها و مسابقات می‌تواند دربردارنده نتایج درخشانی در خلق کتاب تصویری باشد و شایسته است این کارگاه‌ها به صورت مداوم در طول سال برگزار شود و معطوف به یک دوره یا زمان خاص نباشد.
 
مراسم پایانی و معرفی برگزیدگان سومین دوره کارگاه و مسابقه خلق کتاب تصویری با حضور نویسندگان، تصویرگران و مسئولان فرهنگی ساعت 16 شنبه 30 بهمن در محل موسسه نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها