پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
​گلستان:‌ خواندن رمان «تصرف عدوانی» را به هر خانمی پیشنهاد می‌کنم / روایتی از یک عشق مخرب

لیلی گلستان، نویسنده و مترجم مطرح کشورمان، رمان «تصرف عدوانی» را برای مطالعه آخر هفته پیشنهاد داد و اظهار کرد:‌ خواندن کتاب «تصرف عدوانی» را به همه، به‌خصوص خانم‌ها پیشنهاد می‌کنم، چراکه پیام‌های ارزشمندی در خط‌ خط کتاب نهفته است.

لیلی گلستان به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: کتاب خوب برای خواندن زیاد است، اما این روزها همه بهانه‌گیر شده‌اند و دلایل مختلفی برای کتاب نخواندن پیدا می‌کند؛ با این‌حال، پیشنهاد من برای مطالعه به علاقه‌مندان کتاب، رمان «تصرف عدوانی» است؛ رمانی که در کنار ادبی بودن، دیدگاهی روانشناسی دارد و به کارهای درست و غلط انسان‌ها می‌‌پردازد.

وی ادامه داد:‌ من این کتاب را به پیشنهاد یک دوست مطالعه کردم و بسیار خوشحالم که این کتاب به من پیشنهاد شد. جالب است بدانید که کار مخاطب بعد مطالعه این کتاب، تازه شروع می‌شود، چراکه من بعد از اتمام کتاب تا یک هفته روی مباحث مطرح شده فکر می‌کردم و این موضوع خیلی ارزشمند است. به‌نظرم رمان در کنار لذت‌بخش بودن، باید آموزنده نیز باشد و «تصرف عدوانی» رمان بسیار تاثیرگذار و آموزنده‌ای است.

این مترجم مطرح کشورمان با اشاره به موضوع داستان اظهار کرد: داستان حس یک زن را بیان می‌کند. زنی که در ارتباط با مردی است و او را عاشقانه دوست دارد. زن امیدوار است که این رابطه به سرانجامی برسد، اما اتفاقات آن‌طور که او فکر می‌کند، رخ نمی‌دهد.

گلستان افزود: البته این جدایی‌ها و این به هم نرسیدن‌ها اتفاق جدیدی نیست و از گذشته تا به امروز در تمام دنیا اتفاق افتاده و می‌افتد، اما مهم‌ترین ویژگی این داستان، پرداختن به این موضوع و نحوه بیان آن است. داستان به قدری خوب نوشته شده که خواننده دائماً خودش را جای شخصیت اصلی داستان می‌‌گذارد و این ویژگی‌ باعث لذت‌بخش‌تر شدن اثر می‌شود.

وی درباره ترجمه این اثر گفت: رمان «تصرف عدوانی» نوشته لنا آندرشون، با ترجمه سعید مقدم منتشر شده است. مترجم را به خوبی نمی‌شناسم، اما ترجمه بسیار خوبی انجام داده و من از ترجمه او بسیار راضی هستم. همه چیز در این اثر خوب است و خوشحالم که این کتاب به فارسی ترجمه شده تا علاقه‌مندان کتاب بتوانند آن‌را مطالعه کنند. من خواندن این کتاب را به همه به‌خصوص خانم‌ها پیشنهاد می‌کنم، چراکه پیام‌های ارزشمندی در خط خط کتاب نهفته است.

«تصرف عدوانی» داستانی درباره عشق است. اندرشون برای این شاهکار برنده جایزه‌ «آگوست» معتبرترین جایزه‌ ادبی سوئد شد. همچنین او جایزه‌ ادبی «اسوندسکا داگبلادت» را از طرف روزنامه‌های سوئدی دریافت کرد. «تصرف عدوانی» روایت یک عشق مخرب است که تمام روح و هویت یک زن را خراش می‌دهد و تمام اعتماد به نفسش را در مقابل شریک احساسی‌اش از او می‌گیرد.

لیلی گلستان، نویسنده و مترجم مطرح کشورمان در تیرماه ۱۳۲۳ در تهران متولد شد. «بیگانه» اثر آلبر کامو، «پیکاسو» اثر دیوید هاکنی، «زندگی با پیکاسو» اثر فرانسواز ژیلو، «درباره رنگ‌ها» اثر ویتگنشتاین، «گزارش یک مرگ» اثر گابریل گارسیا مارکز و «میرا» اثر کریستوفر فرانک برخی از ترجمه‌های منتشر شده وی هستند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • الهه ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
    تصرف عدواني دايتاني درباره تصوير سازي هاي ما از عشق است و نه خود عشق، فكر مي كنم زن هاي زيادي با آن همذات پنداري خواهند داشت. كتاب همه ي اميدهاي واهي، همه ي خاطرات مربوط به حلاجي جملات و اميد بستن ب دلداري هاي سر سري و مدت ها معلق ماندن را زنده مي كند. داستان اهميت زيادي ندارد بلكه بستري است كه نويسنده در ان ايده ها و نظرياتش را بر آنچه مي گذرد شرح مي دهد. كتاب را به اميد يك اثر عاشقانه يا سرگرم كننده نخريد! در صورتي بخوانيدش كه از مزه كردن اين فلسفه بافي ها و توضيح و تفسيرها لذت مي بريد. من كه واقعاً حظ كردم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها