پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
شکارسری: مجموعه شعر «گاهی حواست نیست» را از دست ندهید

حمیدرضا شکارسری، شاعر و منتقد ادبی، خواندن مجموعه شعر نیمایی «گاهی حواست نیست» سروده علی داودی را پیشنهاد کرد و گفت: کسانی که به دنبال یک مجموعه شعر نیمایی خوب می‌گردند، خواندن کتاب «گاهی حواست نیست» را از دست ندهند.

حمیدرضا شکارسری به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: با توجه به حوزه‌ای که در آن فعالیت می‌کنم، بدون شک پیشنهاد من برای مطالعه آخر هفته، یک کتاب شعر است. در حال حاضر از میان کتاب‌های موجود در بازار، مجموعه شعر «گاهی حواست نیست» سروده علی داودی، شاعر جوان و توانای کشورمان را پیشنهاد می کنم.

وی ادامه داد: شعرهای این مجموعه بر خلاف کتاب‌های شعر منتشر شده در قالب نیمایی است، قالبی که این روزها کمتر شاعری به سراغ آن می‌رود و شاید به همین دلیل است که این کتاب در بین کتاب‌های منتشر شده، چشم‌نوازی می‌کند.

این شاعر در توضیح این مجموعه شعر گفت: شعرهای این مجموعه به زندگی انسان امروز می‌پردازد، مسائل مربوط به زندگی را باز می‌کند و اتفاقاتی را که در زندگی انسان امروز اتفاق می‌افتد، مدنظر دارد.

وی افزود: شاید مهم‌ترین ویژگی این اثر پرداختن به روزمرگی و از بین رفتن ارزش‌های اصیل در جامعه و در بین مردم باشد. مطالعه این کتاب مخاطب را به تفکر وادار می‌کند و حتی این امکان وجود دارد که زندگی خواننده کتاب را تغییر دهد. به نظرم کسانی که دنبال یک مجموعه شعر نیمایی خوب می‌گردند، خواندن کتاب «گاهی حواست نیست» را از دست ندهند.

شکارسری در معرفی شاعر این مجموعه اظهار کرد: علی داودی از شاعران جوان اما باتجربه روزگار ماست که در قالب‌های مختلف مانند غزل، آزاد و نیمایی شعر می‌گوید که این مجموعه او به شعرهای نیمایی اختصاص دارد و به نظر من یکی از موفق‌ترین کتاب‌هایی است که در چند سال اخیر منتشر شده است.

وی با اشاره به آثار جدیدش گفت: در روزهای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، دو مجموعه شعرم با نام‌های «عاشقانه‌های پستی» و «چه تنهاست ماه» از سوی انتشارات فصل پنجم و نشر شهرستان ادب منتشر شد که خوشبختانه با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد، علاقه‌مندان می‌توانند این دو مجموعه را از کتابفروشی‌ها تهیه کنند.

 حمیدرضا شکارسری در سال ۱۳۴۵ در تهران متولد شد. نخستین  کتاب او در سال ۱۳۷۵ با نام «باز جمعه گذشت» از سوی حوزه هنری منتشر شد. از جمله آثار منتشر شده او می‌توان به مجموعه شعرهای «گزیده ادبیات معاصر»، «از تمام روشنایی‌ها»، «پرانتزهای شکسته» و در زمینه نقد، کتاب‌های «حماسه کلمات»(نقد و بررسی ۲۰ سال شعر دفاع مقدس) و «از سکوت به حرف»(مجموعه نقد ادبی) اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها