پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
علیخانی: امسال 25درصد بیشتر کتاب فروختیم

یوسف علیخانی، مدیر مسئول انتشارات آموت اظهار کرد: برخلاف تصور ناشران شاهد نمایشگاه ویژه‌ای بودیم و به نظرم در نمایشگاه بیست و نهم حدود ۲۵ درصد افزایش فروش داشته‌ایم.

یوسف علیخانی به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: من نیز مانند همه ناشران فکر می‌کردم که نمایشگاه بیست و نهم نمایشگاه کم مخاطبی خواهد شد اما در دو روز اول نمایشگاه تمام تصورات من و همکارانم به هم ریخت، چراکه از پنجشنبه هفته گذشته (روز دوم نمایشگاه) و استقبال خوب مردم می‌شد حدس زد که نمایشگاه بیست و نهم، نمایشگاه ویژه‌ای خواهد شد.

وی ادامه داد: به دلیل پیش‌بینی‌های اشتباه، اکثر ناشران کتاب‌های کم‌تری نسبت به سال‌های گذشته به نمایشگاه آورده‌اند اما من فکر می‌کنم که نمایشگاه امسال نسبت به سال‌های گذشته ۲۵ درصد افزایش فروش داشته است. البته این آمار مربوط به نشر آموت است و من خبر دارم که برخی واحدهای نشر تا ۴۰ درصد نیز افزایش فروش داشته‌اند. برای مثال ما کتابی در آموت داریم که تا روز نهم نمایشگاه ۱۴۰۰ نسخه از آن به فروش رفته است و این برای انتشارات ما یک رکورد ویژه محسوب می‌شود.

مدیر انتشارات آموت در توضیح برنامه‌های این انتشارات در نمایشگاه امسال اظهار کرد: در نمایشگاه بیست و نهم نیز مانند سال‌های گذشته نویسندگان آموت در روزهای مختلف به غرفه ما آمدند تا مخاطبان بتوانند کتاب‌های مورد نیازشان را از دست نویسندگان محبوب‌شان تهیه کنند.

وی افزود: به نظرم در نمایشگاه امسال بزرگ‌ترین مشکل جانمایی است چراکه امکان بهتر انجام شدن این کار وجود داشت. برای مثال غرفه آموت را که همه در سالن‌های عمومی به دنبال آن می‌گردند در سالن ملل قرار دادند و پیدا کردن آن کمی سخت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها