جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
​مرادخانی: «عیدانه کتاب» یک رفتار دینی است

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است، به دلیل اهمیت مطالعه در دین اسلام، طرح «عیدانه کتاب» علاوه بر این‌که فعالیتی فرهنگی است، تلاشی دینی و اعتقادی نیز به حساب می‌آید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به منظور رونق بخشيدن به بازار كتاب و ترويج كتابخواني، همزمان با آغاز سال نو تسهيلاتي را در قالب يارانه خرید كتاب از طريق كتابفروشي‌هاي سراسر كشور، مستقیماً به خریداران کتاب پرداخت می‌کند.
 
در اين طرح، كتابفروشي‌هایی كه شرايط لازم را  دارا باشند، پس از ثبت نام در سایت موسسه خانه کتاب مي‌توانند كتاب‌هاي خود را که با شرايط تعيين شده در اين طرح مطابقت داشته باشند با 20 درصد تخفيف به خريداران بفروشند. موسسه خانه كتاب به نمايندگي از طرف معاونت امور فرهنگي مبلغ تخفيف را به كتابفروشان پرداخت خواهد كرد. به این دلیل با علی مرادخانی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت‌وگو کرده‌ایم و دیدگاه‌هایش را درباره کتاب پیشنهادی‌اش برای نوروز جویا شده‌ایم.

علی مرادخانی گفت: سال‌ها در حوزه موسیقی لوح فشرده عیدی می‌دادیم و درحال حاضر هم، همین کار را انجام می‌دهیم و خوشحالم که دوستان مسئول در حوزه کتاب نیز کتاب عیدی می‌دهند. البته چون همیشه برای مباحث شنیداری مشتری زیاد است و افراد کم‌تر وقت برای کتاب خواندن می‌گذارند باید برای فرهنگ‌سازی این رفتار اجتماعی، وقت بیشتری را صرف کنند.

وی ادامه داد: کتاب خواندن و مطالعه امر بسیار مقدسی است و بزرگان نیز بارها به اهمیت مطالعه، کتاب و کتاب‌خوانی اشاره کرده‌اند. بنابراین اجرای طرح عیدانه کتاب علاوه بر اینکه یک رفتار فرهنگی است، یک رفتار دینی و اعتقادی نیز محسوب می‌شود.

معاون امور هنری وزیر ارشاد درباره کتاب پیشنهادی خود گفت: در بسیاری مواقع کتاب را بر اساس شناختی که از افراد دارم هدیه می‌دهم. چراکه برای من، مهم کتاب خواندن است، یعنی کتابی را به دوستم هدیه می‌دهم که شک ندارم اگر چند صفحه ابتدایی آن را ورق بزند، تا پایان کتاب را خواهد خواند. کتاب «دموکراسی یا دموقراضه» اثر سید مهدی شجاعی را تا کنون به تعدادی از دوستانم هدیه داده‌ام.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها