پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
منصور اوجی: «جنون هوشیاری» شایگان، کتاب استثنایی سال 94 بود

منصور اوجی، شاعر گفت: در سال گذشته کتاب‌های زیادی خواندم اما کتاب «جنون هوشیاری» نوشته داریوش شایگان استثنا بود.

منصور اوجی، شاعر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: در سال گذشته کتاب‌های زیادی خواندم اما کتاب «جنون هوشیاری» اثر داریوش شایگان استثنا بود و به همین دلیل، آن را برای مطالعه و عیدی دادن توصیه می‌کنم.
 
وی افزود: «جنون هوشیاری» درباره «شارل بودلر» شاعر فرانسوی است. البته ما پیش از این بودلر را می‌شناختیم اما همه شاعران چشم‌به‌راه کتابی بودند تا درباره این شاعر نوشته شده باشد. مدت‌ها پیش فشرده‌ای از این کتاب در مجله بخارا منتشر شده بود اما چاپ شدنش در قالب کتابی مفصل برای همه تازگی داشت.
 
شاعر مجموعه شعر «گنجشک‌ها و کلاغ‌ها» ادامه داد: من در سال گذشته کتاب‌های زیادی خواندم اما «شعر نو در ترازوی تأویل» نیز کتاب دیگری است که خواندن آن را در نوروز 95 به مخاطبان پیشنهاد می‌کنم. این کتاب نوشته دکتر سیاوش جعفری و چنان خواندنی است که هر اهل قلمی می‌تواند آن را با اشتیاق بخواند.
 
این شاعر توضیح داد: کتاب دیگری که خواندم نوشته هیوا مسیح بود. این کتاب که از سوی انتشارات دوستان منتشر شده است، «از افسانه تا همیشه» نام دارد و کتابی است که حتی اگر به صورت تصادفی یک صفحه آن را باز کنید و مطالعه کنید، در ایام عید نوروز ساعت‌های خوبی خواهید داشت.
 
شاعر مجموعه شعر «کوتاه مثل آه» گفت: هیوا مسیح در این کتاب کاری کرده که حتی مشکلات احتمالی‌ که مخاطب در خواندن سروده‌های نیما دارد با خوانش آن برطرف شود. ای کاش این مولف، چنین کتابی را برای شاعرانی غیر از نیما هم تهیه می‌کرد. او برای نوشتن این کتاب به همه منابع دسترسی یافته. امیدوارم کتاب «شاملو»ی او نیز به زودی منتشر شود.
 
منصور اوجی متولد شیراز،  فارغ‌التحصیل رشته فلسفه از دانشگاه تهران و کارشناسی‌ارشد رشته علوم تربیتی از دانشسرای عالی تهران است. اوجی همچنین کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی را در دانشگاه شیراز گذرانده و طی 50 سال این رشته‌ها را در مرکز تربیت معلم و دانشگاه تدریس کرده است.
 
«باغ شب»، «خواب درخت و تنهایی زمین»، «شهر خسته»، «برگزیده اشعار»، «این سوسن است که می‌خواند»، «مرغ سحر»، «صدای همیشه»، «شعرهایی به کوتاهی عمر»، «حالی است مرا»، «کوتاه مثل آه»، «خوشا تولد و پرواز»، «گنجشک‌ها و کلاغ‌ها» و «دفتر گمشده» نام برخی کتاب‌های اوست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها