چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۹
وحید طالبلو: تعطیلات را با «4 اثر از فلورانس اسكاول‌شين» سر کنید

وحید طالبلو، دروازبان تیم فوتبال استقلال، کتاب «4 اثر از فلورانس اسكاول‌شين» را برای مطالعه آخر هفته پیشنهاد داد و گفت: این کتاب برای زندگی بهتر نوشته شده و مثبت اندیشی و راه کسب هدف‌ها و آرزوها را به ما می‌آموزد. خواندن این کتاب برای من بسیار لذت بخش بود.

 خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)- وحید طالبلو، دروازبان تیم فوتبال استقلال، از جمله ورزشکاران کتابدوستی است که همواره حضوری فعال در فعالیت‌های فرهنگی دارد. وی که چندی پیش در مراسم افتتاحیه کتابفروشی «دف» به همراه همسرش شرکت کرده بود، به خبرنگار ایبنا گفت: بسیاری از ورزشکاران به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی واقف هستند، اما متأسفانه مشغله فراوانی که در این حرفه وجود دارد، کمتر برای ما فرصت مطالعه ایجاد می‌کند.

طالبلو ادامه داد: به دلیل اینکه همسرم بسیار به مطالعه کتاب علاقه‌مند است، این شانس را دارم که بیش از سایر همکارانم به کتاب مراجعه کنم و معمولا به همسرم در فعالیت‌های فرهنگی به ویژه در حوزه کتاب حضور پیدا می‌کنیم. البته برخی دوستانم مثل آرش برهانی نیز علاقه‌ بسیاری به خواندن کتاب به خصوص مجموعه اشعار دارند.

وی درباره کتاب پیشنهادی خود برای مخاطبان توضیح داد: یکی از کتاب‌های خوبی که این اواخر خوانده‌ام و خواندن آن را توصیه می‌کنم، کتاب «4 اثر از فلورانس اسکاول‌شین» است. چراکه  مطالعه آن برای من بسیار تأثیرگذار و لذت بخش بود.

طالبلو درباره این کتاب گفت: این کتاب برای زندگی بهتر نوشته شده و اینکه چگونه می‌توانیم از غم‌های گذشته و ترس‌ها رها شویم و به طور کلی مثبت اندیشی و راه کسب هدف‌ها و آرزوها را به ما می‌آموزد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:«بيشتر مردم زندگي را پيكار می‌انگارند. اما زندگي پيكار نيست، بازی است. زندگی، بازی بزرگ داد و ستد است. زيرا آنچه آدمی بكارد همان را درو خواهد كرد. يعنی هر آنچه از آدمی در سخن يا عملش آشكار شود يا بروز كند به خود او باز خواهد گشت؛ و هر چه بدهد، بازخواهد گرفت. اگر نفرت بورزد، نفرت به او باز خواهد آمد و اگر عشق ببخشد ، عشق باز خواهد ستاند. اگر انتقاد كند، از او انتقاد خواهد شد. اگر دروغ بگويد به او دروغ خواهند گفت، و اگر تقلب كند به او حقه خواهند زد. همچنين به ما آموخته‌اند كه قوه‌ تخيل در بازی زندگی نقشی عمده دارد.

هر آنچه آدمی در خيال خود تصور كند، دير يا زود، در زندگی اش نمايان مي‌شود. مردی را می شناسم كه از بیماری معين كه بسيار نادر بود می ترسيد. او آن قدر به آن مرض انديشيد و درباره‌اش مطالعه كرد كه آن بيماري آشكارا بدنش را فراگرفت و مرد. او در واقع، قربانی خيال‌ پردازی خود شد.
برای پيروزی در بازی زندگی، بايد نيروی خيالمان را آموزش دهيم. كسي كه به قوه‌ ی تخيل خود آموخته باشد كه فقط خوبی را تصور كند و آنرا ببيند، خواهد توانست به همه‌ مرادهای دلش، خواه سلامتی و خواه ثروت و خواه محبت و خواه دوستي و يا هر آرمان بزرگ ديگر برسد.»

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کتاب «فلسفه‌ای برای زندگی» به لینک زیر مراجعه کنید:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها