سه‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴
هادی خامنه‌ای: نشر در دولت تدبیر‌ و‌ امید وضعیت بهتری دارد

سیدهادی خامنه‌ای، مدیر پژوهشکده تاریخ اسلام با ابراز نارضایتی از قیمت تمام شده کتاب در کشور گفت: نشر در دولت تدبیر و امید وضعیت بهتری از دولت قبلی دارد.

سیدهادی خامنه‌ای، مدیر پژوهشکده تاریخ اسلام در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره وضعیت نشر در کشور اظهار کرد: به‌عنوان مدیر پژوهشکده تاریخ اسلام که کتاب‌های تولیدی خود را منتشر می‌کند، از وضعیت نشر راضی نیستیم، چراکه علاوه بر قیمت بالای تولید کتاب، بازار خرید به دلایل مختلف اقتصادی راکد است.
 
وی افزود: در اوضاع فعلی اقتصادی، خرید در بازار کتاب‌های به‌اصطلاح زرد جریان دارد و به‌عبارتی دیگر کتاب‌هایی با موضوع سرگرمی از مخاطبان بیشتری برخوردارند. وضعیت راکد در بازار مطبوعات با شمارگان پایین نیز وجود دارد.  
 
خامنه‌ای در تبیین نقش رسانه‌ها در بهبود وضعیت نشر ادامه داد: رسانه‌های مکتوب می‌توانند مجرایی برای بیان و طرح انتقادها باشند، اما درباره میزان تأثیرگذاری آن اطلاع نداریم و این در حالی است که رسانه‌های مجازی به دلیل دسترسی مجانی و آزاد مخاطبان به اخبار آن‌ها، عرصه را در عمل در اختیار دارند و تا حدودی شاید این رسانه‌ها دلیلی برای رکود رسانه‌های مکتوب باشند.    
 
مدیر پژوهشکده تاریخ اسلام درباره وضعیت نشر در دولت تدبیر و امید نیز گفت: چندان در عرصه نشر دست‌اندرکار نیستم، بنابراین ارزیابی دقیقی درباره وضعیت نشر در دولت تدبیر و امید ندارم، اما قاعدتا عرصه نشر از دولت قبل وضعیت بهتری دارد.        
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها