یکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
قزلی: شعر «حجة‌الوداع» به ثبت فاجعه منا کمک می‌کند

مهدی قزلی، مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی، گفت: جمع‌آوری آثار در زمینه فاجعه منا از طریق فراخوان شعر «حجه‌الوداع» ضمن اینکه می‌تواند تسلی بخش و التیام دهنده داغداران و همه مردم کشور ما باشد، جزئیات و چگونگی و بازتاب این اتفاق تاریخی را هم ثبت خواهد کرد.

مهدی قزلی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره فراخوان شعر «حجه‌الوداع» عنوان کرد: رویدادی که در مِنا اتفاق افتاد، تمام کشور و اقشار مختلف مردم را به شدت تحت تأثیر قرار داد، به طوری که این موضوع واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشت. برای اینکه جامعه ادبی ما بتواند درباره این موضوع واکنشی در خور و منسجم داشته باشند، تصمیم گرفتیم با انتشار فراخوانی، آثار سروده شده و آثار افرادی را که می‌خواهند در این زمینه شعر بسرایند در مجموعه‌ای واحد هدایت و ارائه کنیم.

وی افزود: جمع‌آوری این آثار با فراخوان شعر «حجه‌الوداع» ضمن اینکه می‌تواند تسلی بخش و التیام دهنده داغداران و همه مردم کشور ما باشد، جزئیات و چگونگی و بازتاب این اتفاق تاریخی را هم ثبت خواهد کرد.

مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی درباره میزان استقبال از این فراخوان نیز گفت: تا کنون حجم بالایی از آثار به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و با توجه به مهلت ارسال تا پایان مهرماه، این روند همچنان ادامه دارد و امیدواریم در چهلمین روز از درگذشت حجاج شهید کشورمان، مراسم اختتامیه آن را برگزار کنیم.

قزلی همچنین درباره روند داوری آثار توضیح داد: قصد داریم در روند داوری آثار، از حضور بزرگان و پیشکسوتان حوزه شعر، که در موضوع فاجعه مِنا شعر سروده و منتشر کرده‌اند استفاده کنیم؛ این فراخوان سه برگزیده خواهد داشت که سه سکه بهار آزادی به عنوان جایزه به آنها تعلق خواهد گرفت.

وی در ادامه با اعلام استقبال از مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف در این طرح، گفت: تا کنون مجموعه «سرچشمه» و شهرداری منطقه 12 برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند و امیدواریم با مشارکت سایر نهادها بتوانیم از برگزیدگان بیشتری قدردانی کنیم.

مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی درباره جمع‌آوری آثار ارائه شده و منتخب در قالب یک کتاب، نیز گفت: ما قصد نداریم که به هر قیمتی آثار ارائه شده را در قالب کتاب منتشر کنیم بلکه باید آثار بررسی شوند و اگر با معیار و استانداردهای مورد نظر ما تطابق داشتند، آنها را در قالب یک کتاب منتشر خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها