شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
میرحسینی: خیابان انقلاب باید تبدیل به یک پیاده‌راه کتابخانه‌ای شود

سید جواد میرحسینی، از معماران شهری شناخته شده کشور، با بیان اینکه اجرای پروژه‌ بهسازی راسته خیابان انقلاب اتفاق بسیار خوبی است، توضیح داد: طراحی شهری باید به منظور تبدیل این خیابان، به یک پیاده‌روی کتابخانه‌ای باشد.

سید جواد میر حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره ارائه پیشنهاد پیاده‌راه سازی خیابان انقلاب از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران، عنوان کرد: من اساسا با پیاده‌راه کردن خیابان کاملا موافقم و از هر طرحی برای ایجاد گذرگاهی با محوریت عابران پیاده استقبال می‌کنم؛ البته به شرطی که مسائل ترافیکی نیز در این میان درنظر گرفته شود تا با ایجاد مسیرهای جایگزین، آسیبی به تردد خودروها در سطح شهر وارد نشود.

وی پیاده‌راه سازی را تنها یکی از راه‌های بهسازی شهری عنوان کرد و خیابان انقلاب را نیازمند اتفاقی کاملا متفاوت دانست و گفت: خیابان انقلاب تا خیابان حافظ، به دلیل وجود دانشگاه تهران و کتابفروشی‌های باسابقه، کریدور فرهنگی تئاتر شهر و تالار وحدت، بیشتر یک پروژه طراحی شهری را می‌طلبد تا یک پروژه پیاده‌راه سازی.

معاون سابق شهرسازی و عمران شرکت نوسازی عباس آباد با اشاره به انجام پروژه «پیرایش و حذف زواید بصری خیابان انقلاب» گفت: البته بدون شک پیاده‌راه سازی و بازسازی جداره خیابان انقلاب تأثیرات بسیار مطلوبی بر این گذرگاه خواهد داشت، اما این محدوده ظرفیت اجرای کاری اساسی‌تر را در حوزه فرهنگی دارد.

میرحسینی با ارائه پیشنهادی خواستار به مسابقه گذاشتن طراحی شهری خیابان انقلاب شد و ادامه داد: سازمان زیباسازی می‌تواند با دعوت از معماران شهری، طراحی، ایده و کانسپت کف‌سازی و مبلمان شهری برای خیابان انقلاب را به مسابقه بگذارد تا با انتخاب و اجرای بهترین طرح، به تقویت فضای فرهنگی و کتابخوانی خیابان انقلاب کمک شایانی کند.

این معمار شهری تأکید کرد: باتوجه به ظرفیت‌های فرهنگی موجود در خیابان انقلاب، طراحی شهری در این محدوده حتما باید یک پیاده‌روی کتابخانه‌ای باشد. راسته کتابفروشان باید محلی برای ارائه خدمات کتابخوانی به عابران پیاده باشد. به ویژه اتفاق خوبی که در این طراحی می‌تواند بیفتد، جمع‌آوری نرده‌های BRT و ایجاد محدوده‌ای زیبا و امن در این طراحی‌های خواهد بود.

وی در ادامه پیشنهاد سازمان زیباسازی شهر تهران را برای تقویت فضای فرهنگی خیابان انقلاب حرکتی رو به جلو ارزیابی کرد و گفت: به طور کلی هر اقدامی به بهسازی خیابان انقلاب و فضای فرهنگی آن منجر شود اقدام خوبی است و تأثیرات مثبت آن را بیش از تأثیرات منفی‌اش می‌دانم.
                                                                                                        

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها