پنجشنبه ۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
گلستانی: «در خدمت و خیانت زنان» را مطالعه کنید/ لذت خواندن کتاب کاغذی در کتاب الکترونیکی وجود ندارد

پرستو گلستانی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، کتاب «در خدمت و خیانت زنان» نوشته شهلا زرلکی را برای مطالعه آخر هفته پیشنهاد کرد و گفت: شهلا زرلکی در این کتاب با رویکرد روانشناسی و جامعه شناسی به شرح دنیای زنان پرداخته است. خواندن این کتاب حتی برای زنانی که با این نظریات موافق نیستند جالب خواهد بود.

پرستو گلستانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره کتاب پیشنهادی خود برای مطالعه مخاطبان عنوان کرد: به تازگی از سوی یکی از دوستانم کتابی با عنوان «در خدمت و خیانت زنان» هدیه گرفتم که شروع به خواندن آن کرده‌ام. این کتاب نوشته خانم شهلا زرلکی، از نویسندگان و منتقدان ادبی است که توسط انتشارات رسا منتشر شده است.

در وهله اول عنوان این کتاب خیلی برای من جالب بود و کنجکاویم را برای خواندن آن برانگیخت. در این کتاب واقعیت‌های جالبی درباره دنیای زنان مطرح شده که شاید برخی به طور کامل با آن موافق نباشند، اما خواندن این کتاب برای همان دسته هم بسیار جالب و جذاب خواهد بود. بنابراین مطالعه این کتاب را در تعطیلات آخر هفته پیشنهاد می‌کنم.

خانم زرلکی کتاب «در خدمت و خیانت زنان» را با موضوع «زن» و رویکرد روان‌شناسی و جامعه‌شناسی به آن نوشته و دیدگاه‌های شخصی خود را در این باره، با ارجاع به نظریات و تئوری‌های شناخته‌شده فلسفه، روان‌شناسی در این کتاب ارائه کرده است.

وی با اشاره به علاقه‌مندی‌های خود در حوزه مطالعه، گفت: من بیشتر به خواندن ادبیات، شعر و نمایشنامه علاقه دارم و به تازگی کتاب چهره‌ام پوشیده بهتر» اثر محمود استاد محمد، مجموعه شعری از گروس عبدالملکیان با عنوان «حفره» و مجموعه‌ای از نمایشنامه‌های دیوید وود با ترجمه حسین فدایی حسین را خوانده‌ام. با وجود پیشرفت تکنولوژی و ظهور کتاب‌های الکترونیک، هنوز دوست دارم کتاب کاغذی را به دست بگیرم و بخوانم چرا که لذت خواندن کتاب‌های کاغذی در کتاب‌های الکترونیک وجود ندارد.

«در خدمت و خیانت زنان» چهار فصل دارد و هر فصل به بخش‌های فرعی دیگری تقسیم شده است. مقولات و موضوعاتی که در این اثر در ارتباط با زن مورد بررسی قرار می‌گیرند، عبارت‌اند: ضرورت یا عدم ضرورت ازدواج (خارپشت‌های عاشق)، مسائل مربوط به قاعدگی و هستی زنانه (کروموزوم افسرده و جنون ماهانه)، دشمنی و دوستی زنان با یکدیگر (زنان علیه زنان)، فمینیسم، ریشه‌های تاریخی پسر خواهی، وضعیت خانگی و اجتماعی زن، چهل‌سالگی و یائسگی (زن سی‌ونه‌ساله، سرزمین هرز). همچنین عناوین چهار فصل اصلی عبارت‌اند : «ازدواج، توهم یک ضرورت»، «گهواره‌ای که هر ماه ویران می‌شود»، «در خدمت و خیانت زنان» و «جنس سوم».

کتاب «در خدمت و خیانت زنان» در 207 صفحه، با شمارگان 2000 نسخه و با قیمت 7500 تومان از سوی انتشارات رسا، ناشر تخصصی کتاب‌های مدیریت و روان‌شناسی، منتشر شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کتاب «در خدمت و خیانت زنان» به لینک زیر مراجعه کنید:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها