یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
«ماه بر فراز آبادی» منتشر می شود

روح‌الله درویشی، نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان از انتشار دو اثر تازه برای نوجوانان با عنوان‌های «ماه برفراز آبادی» و «سگ سیاه» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) روح‌الله درویشی، نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان از تولید دو اثر تازه برای نوجوانان خبر داد و گفت: به تازگی یکی از کتاب‌های من با عنوان «سیاه سگی» که دربردارنده 10 داستان کوتاه برای نوجوانان است از سوی انتشارات ذکر منتشر شده است.
وی ادامه داد: «بهترین هدیه» عنوان یکی از داستان‌های این کتاب است که در سال 1386 در جشنواره مطبوعات برگزیده شد. همچنین «قصه بی‌بی خانم»، «راه مدرسه»، «پهلوی در حلبی»، «قصه عمو نوروز» ، «از سایه تا روشنی»، «کمی تا سقوط» و «لحظه‌های پاییزی» عنوان‌های سایر داستان‌های این کتاب است.
 
درویشی توضیح داد: درواقع این کتاب داستان پسر سیاه چرده‌ای را بیان می‌کند که سگ سیاه بزرگی دارد و گاه و بی‌گاه این سگ را به جان بچه‌های روستا می‌اندازد و آنها را اذیت می‌کند. تا اینکه روزی بچه‌های روستا تصمیم می‌گیرند از شر او و سگش رها شوند. براین اساس سگ را مسموم کرده و می‌کشند.
 
این نویسنده در ادامه سخنانش به کتاب دیگرش که بزودی منتشر می‌شود اشاره کرد و گفت: علاوه براین کتاب دیگری هم با عنوان «ماه بر فراز آبادی» نوشته‌ام که بزودی از سوی انتشارات منادی تربیت منتشر خواهد شد. این کتاب شامل یک رمان بلند برای نوجوانان است و ماجرای پسربچه‌ای را به تصویر می‌کشد که پدرش به او قول داده است اگر در امتحانات پایان سال قبول شود به او اجازه دهد تا برای تعطیلات تابستان به نزد اقوامشان در روستا برود. در ادامه داستان می بینیم که درآن روستا ماجراهایی برایش اتفاق می‌افتد.
 
درویشی در پایان گفت: در داستان‌هایی که برای نوجوانان می‌نویسم همواره سعی می‌کنم حس نوستالوژیکی که خودم از دهه 60 دارم را به بچه‌های امروز منتقل کنم. به نظر من حال و هوای نوجوانانی که در دهه‌های گذشته زندگی می‌کرده‌اند می‌تواند برای نوجوانان امروز جالب و جذاب باشد.
 
روح‌الله درویشی در سال 1357 در روستای امام‌زاده عبدالله ماهشهر متولد شد. وی در سال 1380 نویسندگی را آغاز کرد و نخستین اثرش با عنوان «نوروزی دیگر» در سال 1387 از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد. از دیگر آثار وی می‌توان به «بچه گنجشک تنبل»، «خروس مغرور و روباه مکار»، «باد در شاخه‌های بید» و «کبوتر خاکنشین» اشاره کرد.
 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • امیر محمد قاسمی ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
    این که همسایه ماست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها