یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴
پنجمین دوره مسابقه داستان‌نویسی شازده کوچولو تمدید شد

مریم سیستانی، دبیر پنجمین دوره مسابقه داستان نویسی شازده کوچولو از تمدید مهلت ارسال آثار خبرداد و گفت: نویسندگان زیر 15سال تا 20 شهریور 94 فرصت دارند تا داستان‌های خود را به دبیرخانه این مسابقه ارسال کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) مریم سیستانی، دبیر مسابقه داستان نویسی شازده کوچولو گفت: این مسابقه مخصوص نویسنده‌های زیر 15سال است که به‌صورت کاملا مستقل برگزار می‌شود و وابسته به نهاد خاصی نیست.
 
وی ادامه داد: تا به حال چهار دوره این مسابقه برگزار شده است که با استقبال خوب نوجوانان روبه‌روبه بوده‌ایم. به‌طور مثال در سال گذشته 430 داستان به دست ما رسید؛ اما متاسفانه امسال استقبال بچه‌ها چندان چشمگیر نبوده و تا به‌حال 82 اثر به دبیرخانه ارسال شده است. بر همین اساس مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره را که تا 15 شهریور بود تا 20 شهریور ماه سال جاری تمدید کرده‌ایم.
 
سیستانی گفت: نوجوانان می‌توانند داستان‌های خود را به همراه اسم، فامیل، سن، شهر، شماره تماس و آدرس دقیق محل سکونت خود تا 20 شهریور به دبیرخانه این مسابقه به نشانی princeprize2011@gmail.com ایمیل کنند.
 
وی اضافه کرد: نوجوانان شرکت کننده در مسابقه باید به موارد زیر دقت کنند: «به داستان‌های فاقد مشخصات فوق ترتیب اثر داده نخواهد شد.
برای داستان‌هایتان حتماً اسم انتخاب کنید.
موضوع آزاد است و از 1 تا 10 صفحه ی A4 می توانید بنویسید بیشتر هم شد اشکالی ندارد.
سنتان  15سال و زیر 15سال باشد.
داستان‌هایتان را حتماً تایپ و فقط با فایل وُرد به ایمیل جشنواره ارسال کنید.
هرچندتا داستان که دلتان می‌خواهد بنویسید، محدودیتی نداریم.
جوایز شامل تندیس مسابقه، دیپلم افتخار، مبلغ نقدی و بسته کتاب برای نفر اول یا «شاهزاده سرزمین قصه‌ها» و دیپلم افتخار و بسته کتاب برای نفر دوم تا هفتم.»
سیستانی ادامه داد: بعد از ارسال آثار از 20 تا 30 شهریور داوری اولیه انجام شده و 25 داستان انتخاب می‌شود. سپس این داستان‌ها در داوری نهایی ارزیابی شده و درنهایت 7 داستان برتر انتخاب می‌شوند.
 
وی اضافه کرد: از میان این داستان‌ها، اثری که رتبه نخست را دریافت کند به عنوان شاهزاده سرزمین قصه‌ها معرفی و تندیس مسابقه، هدیه نقدی و بسته فرهنگی به همراه دیپلم افتخار مسابقه برای او پست خواهد شد. به 6 نفر برگزیده دیگر هم دیپلم افتخار به همراه بسته فرهنگی اعطا می‌شود.
 
سیستانی در پایان مصطفی رحماندوست، سعید تشکری، کرمرضا تاجمهر، اعظم سبحانیان و الهام مزارعی را به عنوان داوران این دوره از مسابقات شازده کوچولو معرفی کرد.
 
مسابقه داستان‌نویسی شازده کوچولو هشتم تیرماه هرسال برابر با 29ژوئن سالروز تولد آنتوان دوسنت اگزوپری خالق شازده کوچولو، فراخوان خود را منتشر می‌کند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها