دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
قزلی: بنیاد شعر و ادبیات داستانی باید مکان ثابتی داشته باشد/ تدوین افق سه ساله فعالیت بنیاد

مهدی قزلی، مدیر عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی، گفت: جابه‌جایی مکان، طبیعتا روند فعالیت یک مرکز را موقتا مختل می‌کند اما نه آن‌چنان که برخی خبرگزاری‌ها وانمود کرده‌اند. کار را با جدیت پی‌می‌گیریم و برای ادامه فعالیت بنیاد در حال تدوین افق سه ساله هستیم.

مهدی قزلی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره روند جا به جایی ساختمان بنیاد شعر و ادبیات داستانی، گفت: مشکل جا به جایی موضوعی است که گریبان گیر بسیاری از مراکز و حتی بسیاری از سازمان‌های دولتی است. ساختمان بنیاد نیز از ابتدای شکل گیری آن، یک ساختمان اجاره‌ای بوده؛ به طوری که تا پیش از حضور بنده دو بار ساختمان بنیاد جا به جا شده بود و این بار هم با اتمام مدت قرار داد ساختمان، در حال انتقال به محل جدید هستیم.

قزلی با بیان اینکه بنیاد ادبیات داستانی باید محلی ثابت داشته باشد، گفت: طبیعتاً جابه‌جایی برای هر مرکزی مشکلاتی را ایجاد می‌کند و  روند فعالیت آن را مختل می‌کند. البته نه به آن معنا که در برخی خبرگزاری‌ها «فرستادن به مرخصی اجباری» ذکر شده، بلکه به این معنا که طبیعتاً جمع کردن وسایل برای جابه‌جایی، فعالیت آن مرکز را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بنابر این بنیاد باید محلی ثابت برای خود داشته باشد.

مدیر عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ادامه داد: در حال حاضر تقریباً همه کارکنان بنیاد در مکان سابق در حال انجام آخرین کارهای خود برای جا به جایی هستند و از فردا در محل جدید کارهای مقدماتی را برای آماده سازی و چینش اثاثیه آغاز می‌کنند و امیدواریم که از هفته آینده فعالیت و برنامه‌های خودمان را در محل جدید آغاز کنیم.

وی درباره مهم‌ترین برنامه‌های در دست کار بنیاد شعر و ادبیات داستانی گفت: فعالیت بنیاد در زمینه شعر فجر و جایزه جلال، با بررسی آثار و انتخاب هیأت علمی برای آنها، در حال انجام است. البته با توجه به اینکه حدود 3 ماه به برگزاری جایزه جلال داریم، برنامه‌های  این جایزه را نسبت به جشنواره شعر فجر در اولویت قرار داده‌ایم.

قزلی در ادامه از تنظیم پیش‌نویس افق سه ساله فعالیت‌های بنیاد خبر داد و گفت: ما سلسله مشورت‌هایی با مدیران فرهنگی خبره و افراد با تجربه در زمینه اجرایی برگزار کردیم تا برنامه افق سه ساله فعالیت‌های بنیاد شعر و ادبیات داستانی را تدوین کنیم که در نهایت با جمع‌آوری نظر 15 نفر از این عزیزان و همین‌طور کارشناسان بنیاد، پیش‌نویس این افق سه ساله را تنظیم کردیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها