دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
نگاه جدی بررس‌های ارشاد در طرح تجهیز کتابخانه‌های کلاسی

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه آیین راه‌اندازی طرح تجهیز کتابخانه‌های کلاسی مدارس ابتدایی استان‌ها و مناطق مرزی کشور، گفت: به منظور اجرایی شدن این طرح، بررس‌های حوزه کودک و نوجوان وزارت ارشاد همچون گذشته با نگاه جدی‌‌ و کارشناسانه ورود پیدا کرده‌اند.

سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه آیین راه‌اندازی طرح تجهیز کتابخانه‌های کلاسی مدارس ابتدایی استان‌ها و مناطق مرزی کشور در پاسخ به این سوال خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مبنی بر این‌که «با توجه به این‌که وزارت آموزش و پرورش کتاب‌هایی را که وزارت ارشاد به آنها مجوز داده است، برای تجهیز کتابخانه‌های کلاسی انتخاب می‌کند، آیا وزارت ارشاد برنامه جدیدی در حوزه صدور مجوز برای کتاب‌های کودک و نوجوان دارد؟» گفت: در این زمینه هیأت نظارت بر کتاب در دو حوزه کودک و نوجوان و همچنین بزگسال به صورت مستمر فعالیت می‌کنند.
 
وی ادامه داد: هیأت نظارت بر کتاب کودک و نوجوان و بررس‌های آن نیز با نگاه کارشناسی، کتاب‌ها را ارزیابی می‌کنند و مجوزها را بر اساس ضوابط و قوانین  نشر صادر می‌کنند.
 
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری مبنی بر این‌که «بیشتر کتاب‌هایی که برای تجهیز کتابخانه‌های کلاسی در نظر گرفته شده است، آموزشی هستند و کمتر در میان این‌ کتاب‌ها، کتاب‌های حوزه شعر و ادبیات داستانی به چشم می‌خورد؛ آیا وزارت ارشاد برنامه‌ای برای راهیابی کتاب‌های حوزه شعر و ادبیات داستانی به مدارس دارد؟» گفت: بدون تردید کتاب‌های حوزه شعر و ادبیات داستانی در این طرح، مورد توجه هستند و اکنون نیز در میان کتاب‌های این طرح دیده می‌شوند.
 
صالحی افزود: کتاب‌های این طرح، صرفاً آموزشی نیستند بلکه مکمل آموزشی و موازی آموزشی هستند.
 
آیین راه‌اندازی مرحله نخست طرح تجهیز کتابخانه‌های کلاسی مدارس ابتدایی استان‌ها و مناطق مرزی کشور امروز (22 تیرماه) در دبیرستان مفتح برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها