سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
رونمایی 10 عنوان از «کتاب‌های زرافه» برای خردسالان

واحد کودک و نوجوان انتشارات سیمای شرق(كتاب‌هاي زرافه) 25 خردادماه از نخستین كتاب‌هاي خود برای کودکان سه تا 10 سال رونمايي مي‌كند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا) علي‌اكبر زين‌العابدين، مدير كتاب‌هاي زرافه از رونمایی نخستین کتاب‌های خود برای برای کودکان سه تا 10 سال خبر داد و گفت: نخستين توليدات کتاب‌های زرافه، شامل ١٠ عنوان كتاب است که در قالب دو مجموعه سه جلدی و یک مجموعه چهارجلدی رونمایی می‌شود.
 
وی افزود: معمولاً مراسم رونمايي از كتاب‌هاي كودكان با حضور بزرگسالان يا دعوت ناشران از پديدآورندگان كتاب كودك برگزار مي‌شود اما در اين مراسم قصد داريم كه كتاب‌ها به سبك كودكانه و براي كودكان رونمايي شوند.
 
زين‌العابدين اضافه كرد: اين مراسم با اجراي شعرخواني و قصه‌گويي فعال مبتني بر كتاب‌هايي كه رونمايي مي‌شوند، همراه خواهد بود که این کار توسط «گروه ترویج کتاب‌های زرافه» با شعار «با کتاب خوش بگذرانیم» اجرا خواهد شد. در پايان مراسم نیز کودکان 3 تا 10 سال حاضر در مراسم، در جشن امضاي كتاب و عكس‌هاي يادگاري با پديدآورندگان کتاب‌ها شرکت می‌کنند.
 
زين‌العابدين گفت: «غول سیصد ساله و میز جادویی‌اش» یک مجموعه سه جلدی داستان منظوم است که اشعار آن سروده ناصر کشاورز بوده و تصویرگری آن توسط الهام عطایی‌آذر انجام گرفته است. عناوین سه کتاب این مجموعه که برای گروه سنی کودک منتشر شده است، عبارتند از «تولد عجیب و مهمان‌های غریب»، «میزا زو بزا و حاکم برجنس» و «چشمه جادو و تاجر لنگ».
 
مدیر کتاب‌های زرافه افزود: مجموعه چهار جلدی «قصه‌های نترسناک» نیز شامل عناوین «تاریکی»، «همه»، «نقاش هیولولوها» و «ما» است که توسط نازنین آیگانی نوشته و تصویرگری شده است. این مجموعه برای گروه سنی خردسال منتشر شده است و در هر قصه، بچه‌ها از چیزی می‌ترسند و در طول داستان، راه‌های غلبه بر ترس به آنها آموزش داده می‌شود.
 
وی در ادامه به رونمایی از مجموعه سه جلدی «اگر به یک...» با ترجمه مژگان کلهر و امیر لعلی اشاره کرد و گفت: عناوین این کتاب‌ها عبارتند از «اگر به یک موش شیرینی بدهی...»، «اگر به یک سگ دونات بدهی...» و «اگر به یک گربه کیک بدهی....». در این مجموعه، خردسالان با چرخه نامتناهی نیازها آشنا می‎‌شوند.
 
مراسم رونمايي از 10 عنوان كتاب‌هاي زرافه، ساعت 18 دوشنبه (25خردادماه ٩٤) در شهر كتاب مركزي واقع در تهران، خیابان شریعتی، نرسیده به خیابان معلم برگزار می‌شود. ورود به این مراسم برای همه کودکان، پدران، مادران، مربیان و همه علاقه‌مندان به حوزه کتاب‌های کودک آزاد است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها